Genel Bilgi
Kod | DÇMS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans tezin bilimsel kurallara ve güncel/ güncele yakın bilgilere uygun bir şekilde hazırlanmasını sağlayacak temel esasların aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Çalışılmakta olunan alanın bilimsel kurallara uygun, güncel bilgilerle hazırlanıp sunumunun yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güncel makaleler, bildiriler, tezler
Notlar
İnternet ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışacağı konu ile ilgili problemi tanımlar. |
ÖÇ02 | Çalışacağı konu ile araştırma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Çalışacağı konu ile ilgili makalei, bildiri, tez araştırması yapar |
ÖÇ04 | Araştırdığı konu ile ilgili bilimsel sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Seminer konusu belirleme | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Seminer konusu belirleme-2 | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama-2 | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Seminer konusu ile ilgili literatürün okunması | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Rapor | Dönem başından itibaren temin edilen kaynaklardan çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seminer ön raporunun teslimi | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama-2 | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama-3 | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seminer sunum hazırlama | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Seminer sunum hazırlama-2 | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Seminer sunumu | İnternet araştırması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Seminer değerlendirme | Current articles, papers, theses | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Seminer geri bildirim | Dönem başından itibaren temin edilen kaynaklardan çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |