DÇM801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DÇM801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Fatma Elçin ERKURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FUAT BUDAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MESUT BAŞIBÜYÜK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BİNNAZ ZEYNEP ZAİMOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BÜLENT SARI (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GALİP SEÇKİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi TURAN YILMAZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BELGİN BAYAT (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEHZAT BALCI (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çalışma alanı ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel belgeler

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir
ÖÇ02 Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar.
ÖÇ03 Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler
ÖÇ04 Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir
ÖÇ05 Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin incelenmesi Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin tartışılması Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Sözlü Sunum ve anlatım Selection and review of books and articles related to the field of study Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Değerlendirme Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Rapor Hazırlama ve Sunma Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Deneysel uygulama Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sayısal analizler Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Literatür takibi Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Makale inceleme Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Makalelerin tartışılması Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Sözlü sunum ve tartışma-2 Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tartışma ve sentezleme Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tartışma ve sentezleme-2 Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çalışma konusu ile ilgili kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 09:43