ÇM527 Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları I

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM527
Ad Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÇAĞATAYHAN BEKİR ERSÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunması.

Dersin İçeriği

İşletim sistemleri, kelime işlemciler, raporlama-tablolama ve sunum paketleri. Hava kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı. ISC (Industrial Source Complex Dispersion Models) hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletim sistemleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Kelime işlemciler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Raporlama-tablolama ve sunum paketleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Hava kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı.
ÖÇ05 ISC (İndustrial Source Complex Dispersion Models) hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşletim sistemleri, kelime işlemciler, raporlama-tablolama ve sunum paketleri-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İşletim sistemleri, kelime işlemciler, raporlama-tablolama ve sunum paketleri-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İşletim sistemleri, kelime işlemciler, raporlama-tablolama ve sunum paketleri-3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hava kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Hava kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hava kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı-3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
7 Hava kalitesi modellemeleri için kullanılan bilgisayar programlarının genel tanıtımı-4 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ISC (Industrial Source Complex Dispersion Models) hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 ISC (Industrial Source Complex Dispersion Models) hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 ISC (Industrial Source Complex Dispersion Models) hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 ISC (Industrial Source Complex Dispersion Models) hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-4 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
13 AERMOD hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 AERMOD hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 AERMOD hava kalitesi dağılım bilgisayar modelinin algoritması, tanıtımı ve uygulaması-3 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:37