ÇM510 Tropik İklimlerde Çevre Mühendisliği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM510
Ad Tropik İklimlerde Çevre Mühendisliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BELGİN BAYAT


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora seviyesindeki öğrencilere tropik iklimlerde çevre kirliliği ve insan sağlığı ( su temini ve arıtımı, atıksu uzaklaştırma sistemleri ve arıtımı, katı atık yönetşimi, geri kazanım ve bulaşıcı jhastalık kontrolü) hakkında bilgi birikimi sağlamak

Dersin İçeriği

Çevre kirliliği ve insan sağlığı, su kimyası, kalitesi ve standartları, gelişmekte olan ülkelerde su temini, gelişmekte olan ülkelerde evsel ve endüstriyel atıksu arıtma sistemleri, katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi, atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notları;

Notlar

Wastewater Engineering: Treatment,Disposal,Reuse, Eds. Metcalf & Eddy, McGraw-Hill Int. Edit.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre kirliliği ve insan sağlığı ve su kimyası, kalitesi ve standartları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Gelişmekte olan ülkelerde su temini hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Gelişmekte olan ülkelerde evsel ve endüstriyel atıksu arıtma sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi ve atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevre kirliliği ve insan sağlığı, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çevre kirliliği ve insan sağlığı (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Su kimyası, Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Su kalitesi ve standartları, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gelişmekte olan ülkelerde su temini, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gelişmekte olan ülkelerde su temini (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gelişmekte olan ülkelerde evsel atıksu arıtma sistemleri, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Gelişmekte olan ülkelerde evsel atıksu arıtma sistemleri (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gelişmekte olan ülkelerde endüstriyel atıksu arıtma sistemleri, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gelişmekte olan ülkelerde endüstriyel atıksu arıtma sistemleri (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Katı atıkların yönetimi ve kompostlaştırma yöntemi (konu devamı), Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri, Konu hakkında araştırmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Atıkların yeniden kullanımının sağlığa etkileri (konu devamı). Konu hakkında araştırma yapmak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:37