ÇM0015 Aktif Çamur Teori ve Pratiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0015
Ad Aktif Çamur Teori ve Pratiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OLCAYTO KESKİNKAN


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre mühendisliğinin temel arıtma prosesi olan aktif çamurun işleyişi ve ekolojisi hakkında teorik ve pratik bilgileri aktarmak.

Dersin İçeriği

Aktif çamur temel mekanizması ve aktif çamur oluşma süreci. Mikroorganizmaların büyümesi, arıtımın temel esasları ve mikrobiyolojisi. Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi. Farklı proses modifikasyonları ve bunların uygulama esasları. Evsel ve endüstriyel atık suların aktif çamur ile arıtılmaları. Aktif çamur kinetiği. Oksijen transferi. Besin maddelerinin giderimi ( Azot Fosfor). Aktif çamur proses izleme parametreleri, renk, köpük (foam) oluşumu, koku problemi ve aktif çamur arıtma sürecinde ortaya çıkan diğer problemler. İpliksi (flamentos) bakterilerin oluşumu.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre mühendisliğinin temel arıtma prosesi olan aktif çamurun işleyişi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Aktif çamurun ekolojisi hakkında teorik ve pratik bilgileri öğrenir.
ÖÇ03 Aktif çamur ve işlevselliği hakkında bilgi olur
ÖÇ04 Aktif çamur sistemleri ve atıksu arıtılması hususunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aktif çamur temel mekanizması ve aktif çamur oluşma süreci Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Aktif çamur temel mekanizması ve aktif çamur oluşma süreci-2 Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mikroorganizmaların büyümesi, arıtımın temel esasları ve mikrobiyolojisi Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mikroorganizmaların büyümesi, arıtımın temel esasları ve mikrobiyolojisi-2 Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi-2 Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Besin maddesi, çözünmüş oksijen, alıkonma zamanı, pH, toksisite, sıcaklık, karıştırma ve hidrolik prensiplerin aktif çamur arıtma verimi üzerine etkisi-3 Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Ders notlarından ilgili konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Farklı proses modifikasyonları ve bunların uygulama esasları Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Evsel ve endüstriyel atık suların aktif çamur ile arıtılmaları Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Aktif çamur kinetiği, oksijen transferi , besin maddelerinin giderimi Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 Aktif çamur proses izleme parametreleri Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 Renk, köpük oluşumu, koku problemi ve aktif çamur arıtma sürecinde ortaya çıkan diğer problemler Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Renk, köpük oluşumu, koku problemi ve aktif çamur arıtma sürecinde ortaya çıkan diğer problemler-2 Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 İpliksi bakterilerin oluşumu Ders notlarından ilgili konunun çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Final sınavı Ders notlarından ilgili konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders notlarından ilgili konulara çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:37