ÇM011 Çevre Mühendisliğinde Havalandırma Esasları ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM011
Ad Çevre Mühendisliğinde Havalandırma Esasları ve Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT SARI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BÜLENT SARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İçme suyu arıtımı ve atıksu arıtımında temel proseslerden biri olan havalandırmanın teorik ve teknik esaslarının öğretilmesi

Dersin İçeriği

Kütle transferinin esasları, oksijen transfer uygulamaları, dizayn eşitlikleri, difüze havalandırma, performans testleri ve dizayn kriterleri, blover ve kompresör kullanarak derin havuzların havalandırılması, derin tanklarda oksijen transferi ve havalandırma verimliliği, yüzeysel ve mekanik havalandırma, yavaş ve hızlı yüzey havalandırıcıları, yüzeysel ve mekanik havalandırma performans değerlendirmeleri ve dizayn kriterleri, saf oksijenle havalandırma, kapalı ve açık tanklar, havalandırma havuzlarında kütle dengesi, oksijen transfer testleri (temiz su ve atıksu), doğal sularda (yüzeysel su kaynakları) havalandırma sistemleri, havalandırma sistem ve ekipmanlarının işletilmesi, bakımı ve kontrolü.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Havalandırma esasları ve uygulamaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 içme suyu arıtımında havalandırmanın önemi
ÖÇ02 atıksu arıtımında havalandırmanın önemi
ÖÇ03 içme suyu arıtımında havalandırma prosesi tasarımı
ÖÇ04 atıksu arıtımında havalandırma havuzu tasarımı


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kütle transferinin esasları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 oksijen transfer uygulamaları, dizayn eşitlikleri okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 difüze havalandırma, performans testleri ve dizayn kriterleri okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 blover ve kompresör kullanarak derin havuzların havalandırılması okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
5 derin tanklarda oksijen transferi ve havalandırma verimliliği okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 yüzeysel ve mekanik havalandırma okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 yavaş ve hızlı yüzey havalandırıcıları, yüzeysel ve mekanik havalandırma performans değerlendirmeleri ve dizayn kriterleri okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev
9 saf oksijenle havalandırma okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 kapalı ve açık tanklar okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 havalandırma havuzlarında kütle dengesi okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 oksijen transfer testleri (temiz su ve atıksu) okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
13 doğal sularda (yüzeysel su kaynakları) havalandırma sistemleri okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 havalandırma sistem ve ekipmanlarının işletilmesi, bakımı ve kontrolü okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu sınavına hazırlık, okuma, uygulama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:37