Genel Bilgi
Kod | ÇM542 |
Ad | Suyun Yeniden Kullanımında Toksik Bileşenlerin Sosyal, Ekonomik ve Sağlık Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DEMET KALAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Suyun yeniden kullanım amaçlarına göre arıtma yöntemleri ve toksik bileşenlerin arıtılması ve sosyal ve ekonomik etkilerinin risk analizi yaparak sağlık etkilerinin analiz edilip yorumlanabilmesi.
Dersin İçeriği
Suyun yeniden kullanım alanları için atıksu bileşimlerinin hangi kirleticilerin hangi yöntemlerle giderilmesi. Kullanım alanlarında risk analizlerinin hesaplanarak uygulanabilir projelerde kirleticilerin takip edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Wastewater Engineering, Treatment and Reuse Metcalf Eddy
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Suyun yeniden kullanım alanlarının öğrenilmesi. Bu kullanım alanlarında hangi düzeyde arıtma gereği ihtiyacı. Giderilemeyen kirliliklerin arasında toksik bileşenler için risk analizi hesabını öğrenmek |
ÖÇ02 | Risk analizi yaparak sağlık etkileri ve sosyal etkileri öğrenir. Ekonomik olarak etkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Suyun yeniden kullanım alanlarının toplum ve insan sağlığı açısından ve toplum kabulünün anlamlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Suyun yeniden kullanım konuları ile ilgili makaleleri okuyup yorumlayabilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atıksu ve çeşitleri nelerdir. | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Atıksuyun iyileştirilmesi ve yaniden kullanımı | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Halk Sağlığı ve çevre | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toksik bileşenler ve karşılaşılan durumlar | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toksik bileşenler için risk analiz hesaplama | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su iyileştirme için kullanılan teknolojiler | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | ara sınav | sınava girme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | İyileştirilmiş suyun depolanması | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | İyileştirilmiş suyun depolanmasında risk analizi hesabı | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İyileştirilmiş suyun tarımsal ve bahce sulamada kullanımı | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tarımsal kullanımda risk analizi | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | tarımsal yeniden su kullanımında toprakta biriken toksik bileşenler | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | endüstiyel yeniden su kullanımı | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | yeraltında depolamada toksik, ekonomik etkiler | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Planlı olarak direkiçme suyunda kullanımı, toksik etkiler ve risk analizi | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dolaylı içme ve kullanma suyu olarak iyileştirilmiş suyun kullanımı | notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | sınava katılma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |