Genel Bilgi
Kod | ÇM0019 |
Ad | Arıtma Tesislerinin İşletilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHZAT BALCI |
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencilerin arıtma tesislerinin işletilmesi, problemlerin çözümü hakkında yeterli teknik bilgiye sahip olması.
Dersin İçeriği
Arıtma tesislerinin yönetimi ve işletilmesi
Dersin Ön Koşulu
çevre mühendisliği teme terimlerine hakim olmak
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Arıtma Tesislerinin İşletilmesi Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin arıtma tesislerinin işletilmesi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler arıtma tesislerinde meydana gelen problemlerin çözümü hakkında teknik bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Arıtma tesisleri ile ilgili genel bilgi sahibi olmak |
ÖÇ04 | Atıksu arıtma tesisleri ile ilgili genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Öğrenciler atıksu arıtma tesislerinde meydana gelen problemlerin çözümü hakkında teknik bilgiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | atıksu arıtma tesisleri | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | arıtma tesisleri | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | atıksu arıtma tesisleri problemler | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | aktif çamur çamur şişmesi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | arıtma tesisi problemler | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | atıksu arıtma tesisi köpük oluşumu | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | çamur yönetimi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | köpük problem çözüm | sunumn | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | havalandırma prensipleri | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | arıtma tesisi problem çözümü | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | problem çözümü | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | genel konuların tekrar | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | genel soru çözümü | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | atıksu genel tekar | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final SINAV | ÖDEV | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |