Genel Bilgi
Kod | SBG122 |
Ad | Saç Şekillendirme Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Seda GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin saç şekillendirme teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinmelerini sağlamak, farklı saç tipleri ve yapılarına uygun şekillendirme yöntemlerini öğretmek, modern ve klasik saç tasarımlarını uygulama becerisi kazandırmak ve sektörde profesyonel olarak çalışabilecek yeterlilikleri geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Saç Şekillendirme Temelleri: Saçın yapısı, şekillendirme öncesi hazırlık, hijyen ve güvenlik kuralları Şekillendirme Araçları ve Kullanımı: Maşa, fön makinesi, düzleştirici, bigudi ve diğer ekipmanlar Isıyla Şekillendirme Teknikleri: Fön çekme, maşa ve düzleştirici kullanımı Kıvırcık ve Dalgalı Saç Uygulamaları: Bigudi, örgü ve doğal dalga yöntemleri Topuz ve Örgü Teknikleri: Günlük ve özel günler için saç modelleri Kimyasal Şekillendirme Yöntemleri: Perma, su dalgası ve kalıcı düzleştirme uygulamaları Modern ve Klasik Saç Modelleri: Güncel trendler ve geçmişten günümüze saç tasarımları Uygulamalı Çalışmalar: Bireysel ve grup çalışmaları ile pratik beceri geliştirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Henderson Stephanıe ,Temel Kuaförlük Bilimi Devlet Kitapları, Meb,Basımevi. İstanbul.,2000. Erkan Ahmet, İ. Güngör,Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim ,Frapan Yayıncılık. Ankara, 1996.
Notlar
Henderson Stephanıe ,Temel Kuaförlük Bilimi Devlet Kitapları, Meb,Basımevi. İstanbul.,2000. Erkan Ahmet, İ. Güngör,Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim ,Frapan Yayıncılık. Ankara, 1996.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuaförlüğün tarihsel gelişimini kavrar. |
ÖÇ02 | Saç yıkama tekniklerini tanımlar ve açıklar. |
ÖÇ03 | Saça geçici ve kalıcı şekil verme yöntemlerinin tanımını, önemini, çeşitlerini, tarihçesini ve dikkat edilmesi gereken hususları açıklar. |
ÖÇ04 | Tüm saça geçici şekil verme tekniklerini uygular. |
ÖÇ05 | Perma işlemini uygular. |
ÖÇ06 | Defrize işlemini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuaförlüğün Tarihsel Gelişimi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Saç Yıkama Teknikleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Saça geçici ve kalıcı şekil verme yöntemleri: Tanımı, Önemi, Çeşitleri, Tarihçesi Saça geçici ve kalıcı şekil vermeden önce dikkat edilmesi gereken hususlar | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Düz fön tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Dalgalı fön tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Maşa tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Düzleştirici tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Mizanpli tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Vak-Rasta teknikleri uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Papiyot-Akroş teknikleri uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Saç Örme ve saç ekleme teknikleri uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Balon topuz tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Dağınık topuz tekniği uygulamaları ,Ense topuz tekniği uygulamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Perma işlemini uygulama,Defrize işlemini uygulama | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönem bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |