TBB625 Bitki Büyüme Düzenleyicileri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBB625
Ad Bitki Büyüme Düzenleyicileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SELİM EKER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SELİM EKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki büyüme düzenleyicilerin genel özelliklerini, kullanımlarında dikkat edilmesi gereken noktaları, etki mekanizmalarını ve bitki büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerine olan etkilerini öğretmek

Dersin İçeriği

Tanımı, tarihçesi, sınıflandırılması, alım ve taşınımları, uygulanması, bitki büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerine etkileri, hastalıklara karşı reaksiyon ve yabancı otla mücadele gibi konular üzerine olan etkileri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Hormonlar (Bitki Gelişim Düzenleyicileri . 2015 Baktır İ. 108 s. Hasad Yayıncılık

Notlar

Bitki Fizyolojisi, 2010. Kacar B., Katkat, V., Öztürk Ş. 556 s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki büyüme düzenleyicilerin tarımsal üretimdeki yeri ve önemini kavrar
ÖÇ02 Bitki büyüme düzenleyicilerin özelliklerini bilir ve doğal ve sentetik büyüme düzenleyiciler arasındaki farkları ayırt eder
ÖÇ03 Bitki büyüme düzenleyicilerin kullanımıyla ilgili doğru tespitler yapar ve buna bağlı olarak daha sağlıklı bitkisel ürtim yapar
ÖÇ04 Bitki besin elementleri ile bazı büyüme düzenleyiciler arasındaki ilişkileri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki büyüme düzenleyici-hormon kavramları, Bitki büyüme düzenleyicilerin tarihçesi ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki büyüme düzenleyicilerin sınıflandırılması ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bitki büyüme düzenleyicilerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, alım ve taşınımları ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bitki büyüme düzenleyicilerin bitki büyüme ve gelişme fizyolojisi üzerine olan etkileri ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Oksinlerin özellikleri ve tarımda kullanımı ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sitokininlerin özellikleri ve tarımda kullanımı ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Gibberellinlerin özellikleri ve tarımda kullanımı ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Absisik asit ve etilenin özellikleri ve tarımda kullanımı, diğer büyüme düzenleyiciler ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 kontrollü koşullarda büyüme düzenleyicilerin bitkilere uygulanması Laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Bitki analizi Laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Bitki analizleri ve hesaplamalar Laboratuvar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Besin elementleri ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Besin elementleri ile bazı bitki büyüme düzenleyiciler arasındaki ilişkiler ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Doğal ve sentetik büyüme düzenleyicilerin karşılaştırılması ve genel değerlendirme ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:13