DTBBS802 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTBBS802
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Seminer doktora programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kitaplar, bilimsel makaleler

Notlar

İlgili danışman tarafından önerilecek ve öğrenci tarafından bulunacak kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır
ÖÇ02 Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kuralları tanır
ÖÇ03 Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ04 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır
ÖÇ05 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı disiplinlerdeki ve diğer mühendislik alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere de başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında özgün düşünce ve araştırmayla entellektüel düzeyde bilgi sahibi olur
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kaliteli ve ekonomik, çevresel ve sosyal anlamda sürdürülebilir bitkisel üretim için bitkilerin doğru beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda bilimsel yaklaşımlarda bulunarak yeni tekniklerin uygulanması, geliştirilmesi için gerekli bilgileri kullanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek yeni bir yöntem geliştirir, bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde araştırma yapabilme, proje tasarlayabilme ve uygulayabilme yetisi kazanır
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yeniliklerin tasarlanması, araştırılması ve uyarlanması noktasında yetkinlik kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek ya da bilinen bir yöntemi uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda liderlik yapar
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanıyla ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir; edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe'nin yanında İngilizce'yi de C1 düzeyinde kullanarak, uzman bir topluluk önünde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim yeteneğine sahip olur 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için gerektiğinde değişime yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda alanındaki teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında ve iş hayatında mevcut olan toplumsal, bilimsel ve etik sorunlarda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimine katkı sağlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Disiplininde özel konularda uzmanlaşırken, karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık I Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık II Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık III Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık IV Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık V Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık VI Literature review on research topic, preparation for seminar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık VII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık VIII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık IX Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık X Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XI Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XIII Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık XIV Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:13