ORS227 Korunan Alanlar ve Milli Parklar

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ORS227
Ad Korunan Alanlar ve Milli Parklar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere Milli Park ve korunan alan kavramlarının ve yönetiminin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Korunan alanlar kavramı, Korunan alanların tefrik amaçları ve kriterleri, Korunan alanlarda planlama, Korunan alanlarda geliştirme esasları, Korunan alanlar ve turizm, Korunan alanlar ve avlanma, Türkiye nin korunan alanları, Milli parklar, Tabiat parkları, Biyogenetik rezervler, Tabiat anıtları, Tabiatı koruma alanları, Orman içi dinlenme yerleri ve yol kenarları, Korunan alanların ormancılık faaliyetleri ve diğer arazi kullanımları ile ilişkileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Korunan Alanlar Doğal Sit ve İlgili Mevzuat - Adalet Yayınevi

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğa korumanın insan haytındaki rolünü ve önemini açıklar
ÖÇ02 Farklı koruma yapılarını karşılaştırır
ÖÇ03 Çeşitli çevresel durumlarda optimum yönetim modeli için gerekli becerileri kazanır
ÖÇ04 Türkiye'nin milli parklarının sorunlarını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Korunan alanlar tanımı, özellikleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Milli parkların tanımı ve özellikleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Milli parkların fonksiyonları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Milli park seçimindeki kriterler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Milli park yönetimi ve yapılan uygulamalar Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Dünyada Milli parklar için uzun devreli gelişim planları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Ülkemizde Milli parklar için planlanan önlemler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Doğa koruma ve mili parklar Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Milli parklar ile ilgili kanun ve yönetmelikler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Dünyada milli park uygulamaları Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiye'de milli park uygulamaları. Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Milli park örneklerine giriş I (Akdeniz ve Karadeniz Bölgesinde yer alan milli parklar) Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Milli park örnekleri II (İç Anadolu ve Ege Bölgesinde Yer alan milli parklar) Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Milli park örnekleri incemeleri III (Güneydoğu, ve Marmara bölgesinde yer alan milli parklar Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:13