Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
ORMANCILIK VE ORMAN ÜRÜNLERİ PR. | |
Kod | ORS233 |
Ad | Kağıt Endüstrisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genel olarak kağıt endüstrisini tanıtmak, Aşama aşama kağıt üretim yöntemlerini ve teknolojilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Genel olarak kağıt endüstrisi kavramlarının tanımlanması. Türkiye'deki kağıt fabrikaları. Odun hamurunun liflendirilmesi. Odun hamurunun dövülmesi. Ağartma işlemi. Hamur Kasası. Elekler ve kurutma. Kalenderleme ve paketleme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanınca hazırlanan ders notu
Notlar
Öğretim elemanı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kağıdın tanımını ve kağıt türlerini açıklar |
ÖÇ02 | Kağıt üretiminin tarihsel gelişimini değerlendirir |
ÖÇ03 | Kağıt üretim tekniklerini açıklar ve bu konular hakkında özgün çözümler önerir |
ÖÇ04 | Kağıt üretiminde kullanılan ağaçları ve hangi ağaç türünden ne özellikte kağıtlar yapılabileceğini açıklar |
ÖÇ05 | Kağıt çeşitlerini listeler |
ÖÇ06 | Odunun neden kağıtçılık açısından önemli olduğunu analiz eder |
ÖÇ07 | Kağıt yapım aşamalarını açıklar |
ÖÇ08 | Kağıt hamuru üretimini değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygular. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak görev alır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında sorumluluğa sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kağıdın tarihçesi ve yaşantımızdaki önemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Genel kağıt terimleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Odunun kimyasal yapısı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Kağıt üretim teknikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Kullanılmakta olan belli başlı kağıt, karton ve mukkavva türleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kağıt üretiminde liflendirme öncesi yapılan işlemler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kağıdın liflendirilmesi aşamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kağıdın dövülmesi aşamaları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kağıt üretiminde kullanılan kimyasallar ve ilave edildikleri kısımlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hamur kasası ve elek kısmı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Kağıt safihasının kurutulması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Kağıt üretiminde kalender silindiri ve kalenderleme işlemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Temizlik kağıdı üretimi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Atık kağıt üretimi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |