ORS224 Koruma Biyolojisi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ORS224
Ad Koruma Biyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Gökhan ERGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

kosistemin işlevlerinin öğrenilmesi, Biyoçeşitliliğin korunması için gerekli tedbir ve önlemler alınarak koruma planlaması yapılması ve insanlar tarafından değiştirilen doğal alanlar belirlenerek korumaya alınması hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği

Koruma biyolojisi nedir, Biyoçeşitlilik, Ekosistemin işlevleri, Habitatlarda meydana gelen tahribatlar, Habitat parçalanması, Aşırı hasat; Aşırı avlanma, İstilacı türler, Koruma planlaması ve öncelikler, İnsanlar tarafından değiştirilmiş alanların korunması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Koruma Biyolojisi - Richard B. Primack

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekosistemler ve biyoçeşitliliğin canlılık için önemini öğrenir,
ÖÇ02 Ekosistemler ve biyoçeşitliliğin korunması için gerekli bilgiye sahip olur.
ÖÇ03 Biyoçeşitliliğin insanlık için önemini kavrar
ÖÇ04 Dünya ve Türkiye ölçeğinde tehdit altındaki tür ve yaşama ortamları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Biyolojik çeşitliliği koruma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ06 Ülkemizde tür ve habitat olarak korunması gereken unsurlarınkoruma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geçmişten günümüze koruma biyolojisi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Biyoçeşitlilik tanımı, önemi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ekosistemin yapısı ve işlevleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Habitatlarda meydana gelen tahribatlar Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Habitat parçalanması ve peyzaj değişimi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aşırı hasat; Aşırı avlanma Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İstilacı türler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İklim değişikliği, yangın ve biyoçeşitlilik Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yokoluş etkenleri ve engellemek için uygulanan yöntemler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Koruma planlaması ve öncelikler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tehlikedeki türlerin yönetimi Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 İnsanlar tarafından değiştirilmiş alanların korunması Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 IUCN Kriterleri ve özellikleri Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Koruma çalışmalarının tasarımı ve analizi için prensipler Öğrenci ders notlarından ve ilgili kitaplardan konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 03:14