Genel Bilgi
Birim | ALADAĞ MESLEK YÜKSEKOKULU |
ORMANCILIK VE ORMAN ÜRÜNLERİ PR. | |
Kod | ORM210 |
Ad | Orman Ürünleri Endüstrisine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CENGİZ KEŞMER
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öncelikle ağaç işleri endüstrisinin tanımı yapılarak, Türkiyede ormancılık, orman ürünleri standardizasyonu, ağaç işlerinde standardizasyon, ağaç işleri endüstrisi, kereste endüstrisi, parke endüstrisi, ambalaj endüstrisi, doğrama endüstrisi, kontrplak endüstrisi, yonga levha endüstrisi, liflevha endüstrisi ile ilgili bilgiler verilmesi planlanmıştır
Dersin İçeriği
Ağaç işleri endüstrisinin tanımı, Türkiyede ormancılık ve kısa ormancılık bilgisi, Orman ürünleri standardizasyonu, Ağaç işlerinde standardizasyon, Ağaç işleri endüstrisi, kereste endüstrisi, parke endüstrisi, ambalaj endüstrisi, doğrama endüstrisi, kontrplak endüstrisi, yonga levha endüstrisi, liflevha endüstrisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Orman ürünleri kapsamına giren ürünleri listeler |
ÖÇ02 | Orman ürünlerinin Türkiye'de nerelerde daha yoğun değerlendirir |
ÖÇ03 | Türkiye'de orman ürünleri sektörü hakkında özgün çözümler önerir |
ÖÇ04 | Kaplama üretim tekniklerini açıklar |
ÖÇ05 | Yonga levha ve lif levha üretim aşamalarını açıklar |
ÖÇ06 | Kağıdın ana hammaddesi olan selülozu değerlendirir |
ÖÇ07 | Hangi odundan hangi ahşap malzemenin üretebileceğini listeler |
ÖÇ08 | Orman ürünleri endüstrisinde kullanılan koruyucu ve kimyasal maddeleri açıklar |
ÖÇ09 | Mezun olduktan sonra hangi sektörde çalışabileceğini analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygular. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri değerlendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak görev alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında sorumluluğa sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Orman Ürünleri sektörünün genel bilgiler ve tanımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Orman ürünleri sektörünün tarihsel gelişimi ve ekonomideki yeri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Kereste endüstrisi ve üretim teknolojileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
4 | Parke endüstrisi ve üretim teknolojileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Paletler, ambalaj sandıkları, kurşun kalem endüstrisi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tabakalı ağaç malzemelerin genel sınıflandırılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Yonga levha endüstrisi ve üretim teknolojileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lif levha endüstrisi ve üretim teknolojileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mobilya Endüstrisi ve üretim teknolojileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Kağıt endüstrisi ve üretim teknolojileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Levhalarda üst yüzey işlemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ahşap malzeme teknolojilerine genel bakış | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Orman Ürünlerinde Standardizasyon | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Orman Ürünlerinde Sertifikasyon | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |