Genel Bilgi
Kod | ORS236 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri, girişimciliğin temelleri ile tanıştırmak ve büyük resmi ortaya koyarak, öğrencilerin girişimciliğin kariyer yolculuklarında nasıl bir rol oynayacağına dair iç görü edinmeleri sağlamaya başlamaları hedeflenir.
Dersin İçeriği
Bu dersin odağı girişimci ve girişimciliğin temelleridir. Ders, öğrencileri, girişimcilerin içinde çalıştıkları değişik çalışma ortamlarını en iyi örneklerle beraber sunar. Yeni bir iş kurarken karşılaşılması muhtemel zorluklar tartışılırken etik değerler ve sürdürülebilirlik konularına özel bir önem verilir. Gereken bakış açısı, tutum ve beceriler tüm tartışmalara eşlik eder.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Faris KOCAMAN, Girişimcilik Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni bir iş fırsatını geliştirmek noktasında girişimcinin rolünü anlayabilmek. |
ÖÇ02 | Yeni bir girişim kurma yolunda farklı fonksiyonel iş alanları arasındaki ilişki ve bağlantıyı fark edebilme. |
ÖÇ03 | Yeni bir girişimin tüm paydaşlarını ve onların hak ve isteklerini tanımlayabilmek. |
ÖÇ04 | Girişimcilerin girişimcilik yolculuklarında karşılaşabilecekleri etik ve yönetsel konuları fark edebilmek. |
ÖÇ05 | Yeni bir girişim için gereken stratejik kaynakların nasıl toparlanabileceğini bir proje özelinde deneyimleyebilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve Orman Ürünleri alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve orman ürünleri ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik düşünebilir, ormancılık ve orman ürünleri alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek alanı ile ilgili araştırma yapmak bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir orman ürünü olan odundan üretilen ahşap esasları ürünlerin elde etme teknolojilerini açıklayabilir ve bu tesislerde yönetici olarak çalışabilir | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Asli ve tali orman ağaçlarının dikimi, yetiştirilmesi, bakımı, kesimi, üretimi, taşınması, depolanması işlemlerinin yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak birlikte hareket eder | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Odun ve Odun dışı orman ürünleri üretim teknolojileri alanında yeterli bilgiye sahiptir ve bu ürünlerin işlendiği tesislerde ekip lideri olarak çalışabilir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olu | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşlarıile yeterli düzeyde iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ormanların geliştirilmesi usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, tabii afetlere, yangınlara, muhtelif orman zararlılarına karşı koruma ve gerekli kontrolleri yaptırır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişimcilik nedir? | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Girişimci kimdir? Farklı girişimcilik örnekleri nelerdir? | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Şirket kurma ve başlatmanın temel noktaları | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İş modeli oluşturmak | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Planlama ve organizasyon | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Girişim yönetimi (akıllı varlık yönetimi, bütçeleme, iş kurmak için gerekli yazılı kuralları öğrenme) | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Takım oluşturma | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gidilecek yol ile ilgili aşamaları planlamak ve uygulamaya geçirmek | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Projelendirme | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Şirket kurarken dikkat edilmesi gereken temel noktalar | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Temel yasal işlemler ve yükümlülükler | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sermaye şirketleri ve şahıs şirketlerinin benzer ve farklı yanları | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş süreçlerinin dizaynı ile verimliliğin arttırılması ve modellemeler | Beyin fırtınası, düz anlatım, soru cevap ve örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |