Genel Bilgi
Kod | BMM0084 |
Ad | Biyosensörlere Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyosensörlere giriş yaparak temel prensiplerini kapsamayı ve öğrencilerin derste edindikleri bilgiye dayanarak, biyosensör tasarımı geliştirmeleri amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Algılayıcı elemanlar, Çevirici elemanlar ve yöntemler, Enzim kinetiği ve biyokimyası, Elektrokimyasal biyosensörler, Katalitik ve afinite biyosensörleri, İmmünoassaylerin kullanımı, optik sensörler, biyoreseptör immobilizasyonu, ve nanobiyosensörler. Biyosensör alanında kullanılan temel teknolojiler teorik olarak analiz edilerek, biyosensör tasarımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, F.‐G. Banica, Wiley, 2012.
Notlar
Chemical Sensors and Biosensors, Brian R. Eggins, Wiley, 2002. Electrochemical Methods: Fundamentals and Applications, 2nd Ed., A.J. Bard, L.R. Faulkner, Wiley, 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyosensörlerin yapısını kavrar. |
ÖÇ02 | Biyosensör çeşitleri ve uygulama alanlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Biyosensörlerin medikal alanda kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Biyosensör üretim yöntemleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Medikal alanda kullanılan biyosensörler hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere, matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin güncel ve ileri teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözüme ulaştırabilme. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliği biliminin bir alt bilim dalı ile ilgili literatüre vakıf olma, güncel problemleri tanımlama ve modelleme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme, deney tasarlama, yapma ve sonuçları yorumlayabilme | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için araştırılan çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını geliştirme | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve süreç tasarlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktoru ile birlikte bilimsel çalışmalar yapma. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi bulgularını sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş bilimsel ve sosyal sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlere giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Algılayıcı elemanlar | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Çevirici elemanlar ve yöntemler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Enzim kinetiği ve biyokimyası | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Elektrokimyasal biyosensörler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Katalitik ve afinite biyosensörleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Elektrokimyasal empedans spektroskopisi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı ve anlatımı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Optik sensörler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Yüzey işlevsellendirmesi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Organofosfat bileşiklerin yüzey kimyası | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Biyoreseptör immobilizasyonu | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Nanobiyosensörler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Biyomedikal alanda kullanılan biyosensör çeşitleri-1 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Biyomedikal alanda kullanılan biyosensör çeşitleri-2 | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve anlatımı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve anlatımı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |