Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN221 |
Ad | Sistem Analizi Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. GÜLŞEN GÜZEL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Aydın DİKİCİ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencinin araştırma, sorumluluk alma, problem çözme becerilerini geliştirmesini; ve bunun sonucunda üretime adapte olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Sistem yaklaşımları. Sistem analiz aşamaları ve tasarım süreci. Problemin tanımlanması. Çözüm önerilerinin hazırlanması. Çözüm için modern araçların seçilmesi ve kullanılması. Ortaya çıkacak bir ürünün üretim prosesi analizi. Ürün tasarlama konularında yapılacak ön çalışmaların, araştırmaların ve tasarımlar. Ürünü ortaya çıkarma.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
1-) Çetin GÜLER, Sistem Analizi ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
TÜBİTAK destekli proje örnekleri (https://tubitak.gov.tr/tr/burslar/lisans-onlisans/destek-programlari/2209-universite-ogrencileri-arastirma-projeleri-destekleme-programi)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistem analiz ve tasarım becerilerini geliştirir. |
ÖÇ02 | Çalışmanın kapsamını belirler. |
ÖÇ03 | Karmaşık problemlere bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşır. |
ÖÇ04 | Disiplinlerarası iş ortamlarında çalışır ve projeleri yönetir. |
ÖÇ05 | Sistem/ürün konusu ile ilgili ayrıntılı araştırma yapar. |
ÖÇ06 | Sistemik problemlerin davranışlarını analiz eder. |
ÖÇ07 | Sistem/ürüne ilişkin hesaplamalar yapar. |
ÖÇ08 | Sistem/ürünün çıktılarını sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sistem analizi ve tasarımına giriş ve temel kavramlar. | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
2 | Temel sistem yaklaşımları, sistem ve özellikleri, sistemlerin sınıflandırılması. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Karar verme süreci ve sistem analizi. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Sistem modelleme ve simülasyon. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sistem analiz ve tasarımında kullanılan araçlar ve yöntemler. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sistem analizi aşamaları. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Sistem gereksinim analizi. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Proje Tasarımı ve Ön Sunum | Önceki hafta konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Sistem tasarımı: yeni sistem tasarımı, tasarım çeşitleri, tasarım aşamaları. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sistem tasarımı uygulamaları. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Tartışma |
11 | Sistemi uygulamaya koyma ve kullanım. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Sistem analizi örnek olayları. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Analiz edilen sistem için alternatif tasarım uygulamaları ve en iyi/ iyi tasarımın seçimi. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seçilmiş konular ve uygulamalar üzerine öğrenci sunumları. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Seçilmiş konular ve uygulamalar üzerine öğrenci sunumları 2. | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları H1 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları H2 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |