MKN229 İletişim

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod MKN229
Ad İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı bireylerin iletişimin önemi konusundaki farkındalığını akademik bir perspektifte edinmelerini sağlamak, öğrencilik ve iş yaşamı başta olmak üzere yaşamları boyunca çevreleriyle doğru ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

İletişimin tanımı ve önemi, iletişim süreci ve temel öğeleri, sözlü ve sözsüz iletişim türleri, yazılı ve elektronik iletişim, kişilerarası iletişim ve etkili dinleme teknikleri, grup içi iletişim ve ekip çalışmasında iletişim, örgütsel iletişim ve iş dünyasında profesyonel iletişim kuralları, iletişimde karşılaşılan engeller ve çözüm yolları, kitle iletişimi, etkili konuşma teknikleri ve sunum becerileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eroğlu, E., Ataizi, M., Akıncı Yüksel, N. A., Yüksel, A. H. (2019). Etkili İletişim Teknikleri. (E. Eroğlu & A. H. Yüksel, Eds.). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2775, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1733, Anadolu Üniversitesi Yayınları.

Notlar

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilgisi E Kitap (https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/ILT107U-Y/ebook/ILT107U-Y-16V1S1-8-0-0-SV1-ebook.pdf)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Genel İletişim dersinin önemi, amacı ve hedeflerini açıklar ders programının yapısını açıklar
ÖÇ02 Dersin konularının haftalara göre dağılımını anlar ve uygular
ÖÇ03 İletişim kavramının tanımını yapar
ÖÇ04 İletişim Süreci ve İletişim Sürecini anlatan Modelleri açıklar
ÖÇ05 İletişim Türlerini tanımlar yapısal olarak iletişim modellerini açıklar
ÖÇ06 Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim sürecini açıklar
ÖÇ07 Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim sürecini tanımlar
ÖÇ08 İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim sürecini açıklar
ÖÇ09 Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kurallarının gerekliliğini açıklar
ÖÇ10 Çatışma ve İletişim, İkna edici İletişim yöntemlerini açıklar
ÖÇ11 İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yollarını açıklar
ÖÇ12 İletişim Kazalarını tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İletişim Türleri Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Kitle İletişimi, Medya, Medya Okuryazarlığı Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kuralları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Beden Dili Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Referans Çerçevesi, Alımlama Kodları, Stereotype Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çatışma ve İletişim, İkna Edici İletişim Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yolları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İletişim Kazaları Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tüm Konuların Özeti Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 12:19