Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN229 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bireylerin iletişimin önemi konusundaki farkındalığını akademik bir perspektifte edinmelerini sağlamak, öğrencilik ve iş yaşamı başta olmak üzere yaşamları boyunca çevreleriyle doğru ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
İletişimin tanımı ve önemi, iletişim süreci ve temel öğeleri, sözlü ve sözsüz iletişim türleri, yazılı ve elektronik iletişim, kişilerarası iletişim ve etkili dinleme teknikleri, grup içi iletişim ve ekip çalışmasında iletişim, örgütsel iletişim ve iş dünyasında profesyonel iletişim kuralları, iletişimde karşılaşılan engeller ve çözüm yolları, kitle iletişimi, etkili konuşma teknikleri ve sunum becerileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eroğlu, E., Ataizi, M., Akıncı Yüksel, N. A., Yüksel, A. H. (2019). Etkili İletişim Teknikleri. (E. Eroğlu & A. H. Yüksel, Eds.). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2775, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1733, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilgisi E Kitap (https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/ILT107U-Y/ebook/ILT107U-Y-16V1S1-8-0-0-SV1-ebook.pdf)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel İletişim dersinin önemi, amacı ve hedeflerini açıklar ders programının yapısını açıklar |
ÖÇ02 | Dersin konularının haftalara göre dağılımını anlar ve uygular |
ÖÇ03 | İletişim kavramının tanımını yapar |
ÖÇ04 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini anlatan Modelleri açıklar |
ÖÇ05 | İletişim Türlerini tanımlar yapısal olarak iletişim modellerini açıklar |
ÖÇ06 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim sürecini açıklar |
ÖÇ07 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim sürecini tanımlar |
ÖÇ08 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim sürecini açıklar |
ÖÇ09 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kurallarının gerekliliğini açıklar |
ÖÇ10 | Çatışma ve İletişim, İkna edici İletişim yöntemlerini açıklar |
ÖÇ11 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yollarını açıklar |
ÖÇ12 | İletişim Kazalarını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İletişim Türleri | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Kitle İletişimi, Medya, Medya Okuryazarlığı | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kuralları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beden Dili | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Referans Çerçevesi, Alımlama Kodları, Stereotype | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çatışma ve İletişim, İkna Edici İletişim | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yolları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İletişim Kazaları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tüm Konuların Özeti | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |