Genel Bilgi
Kod | FK0064 |
Ad | Manyetokalorik Malzemelerin Sentezi ve Karakterizasyonu-ll |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı malzemelerin manyetokalorik özelliklerinin doğrudan ve dolaylı yöntemlerle belirlenmesi, manyetizasyon ölçüm sonuçlarının değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Manyetokalorik Malzemelerin Doğrudan Ve Dolaylı Ölçüm Teknikleri, Yapısal Ve Manyetik Karakterizasyon Teknikleri, Sıcaklığa Bağlı Manyetizasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi, Alana Bağlı Manyetizasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi, Manyetik Entropi Değişim Hesabı, Isı Kapasitesi Ölçümleriyle Adiyabatik Sıcaklık Değişiminin Belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yok.
Kaynaklar
Manyetik Malzemeler, Cullity
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetokalorik malzemelerin doğrudan ve dolaylı ölçüm teknikleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Yapısal karakterizasyon tekniklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | XRD ölçümleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | SEM ölçümleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Manganit malzemelerin kristal yapıları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Sıcaklığa bağlı manyetizasyon ölçümleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Sıcaklığa bağlı manyetizasyon ölçümlerinden TC sıcaklığını belirler. |
ÖÇ08 | Alana bağlı manyetizasyon ölçümleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | İzotermal manyetizasyon eğrilerinden entropi hesabı yapar. |
ÖÇ10 | Doğrudan ölçümlerden ΔTad sıcaklığının belirlenmesi hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizikte matematiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmanın mantığı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir projenin sonuçlarını veya bir fizik probleminin çözümünü yazılı ve sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğe ilişkin bir konuda bilgiye erişir, bu amaçla literatür taraması yapar ve diğer kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak araştırma yapabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma veya sanayiye ilişkin projelerde etkin bir şekilde grup çalışması yapabilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemlere ilişkin kendi fikirlerini ve önerilerini, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek fizik alanındaki ve alan dışındaki gruplarla paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir çalışmadan elde ettiği sonuçları etkin bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunabilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilecek bir altyapıya sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Manyetokalorik Malzemelerin Doğrudan Ölçüm Teknikleri ile Belirlenmesi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Adiyabatik Manyetokalorimetre Sistemi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Isı Kapasitesi Ölçümleri ile Adiyabatik Sıcaklık Değişiminin Belirlenmesi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Yapısal Karakterizasyon Teknikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yapısal Karakterizasyon Teknikleriyle Elde Edilen Sonuçların Değerlendirilmesi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Manyetokalorik Malzemelerin Dolaylı Ölçüm Teknikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sıcaklığa Bağlı Manyetizasyon Ölçümleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Alana Bağlı Manyetizasyon Ölçümleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Manyetik Ölçüm Sonuçlarının Değerlendirilmesi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Manyetik Entropi Değişim Hesabı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Manyetik Faz Geçiş Türünün Belirlenmesi Teknikleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Doğrusal Sonuçlar ile Dolaylı Sonuçların Karşılaştırılması | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
14 | Teorik Sonuçlar İle Karşılaştırma | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Teorik Sonuçlar İle Karşılştırma-2 | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |