Genel Bilgi
Kod | YLBTS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin belirli bir konuda kaynak taraması yaparak, bu çalışmayı rapor haline getirme, bilimsel bir sunum hazırlayarak akademik bir ortamda sunum yapma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Belirli bir seminer konusu belirleme, ilgili konuda kaynaklara ulaşma, kaynak tarama, konu ile ilgili veri toplama, verilerin analizi, ilgili konuda rapor hazırlama, bilimsel bir sunum hazırlama, akademik ortamda sunum yapma
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili uluslararası bilimsel kaynakları inceler. |
ÖÇ02 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri raporlar. |
ÖÇ04 | Rapor haline getirilen seminer konusu bilgilerini sunuma dönüştür. |
ÖÇ05 | Hazırlanan sunumu bilimsel bir ortamda sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seminer konusu belirleme 1 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Seminer konusu belirleme 2 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 1 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 2 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Seminer konusu ile ilgili literatür tarama 3 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım |
8 | Ara rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Seminer ön raporunun teslimi | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 1 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 2 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Ulaşılan sonuçları tartışma ve yorumlama 3 | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Seminer sunum hazırlama 1 | sunum hazırmala | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Seminer sunum hazırlama 2 | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Seminer sunumu | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
16 | Seminer değerlendirme | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Seminer geribildirim | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |