Genel Bilgi
Kod | BT532 |
Ad | Biyoteknolojide Tekrarlanan Ölçümlü Deneme Planları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoteknolojide biyolojik verilerle ilgili tekrarlanan ölçümlü denemeler çok sık kullanılmaktadır.Bu tip denemelerin kurulmasından istatistik analizlerinin yapılmasına kadar geçen sürecin öğrencilere anlatımı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde tekrarlanan ölçümlü deneme planlarının istatistik analizleri yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış Ders Notu
Notlar
Alpar, R. 2003; Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş Nobel Yayınevi , Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sentez ve analiz yapmasını öğrenir. |
ÖÇ02 | Biyoteknolojiden elde edilen verilere hangi istatistik analiz yöntemlerini uygulayacağını bilir. |
ÖÇ03 | Paket programların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Çok değişkenli istatistik yöntemleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tek değişken yöntemleri | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | SPSS Programda Tek değişken yöntemleri analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok değişkenli varyans analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | SPSS Programda Çok değişkenli varyans analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tekrarlanan Ölçümlü Varyans Analizİ | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | SPSS Programda Tekrarlanan Ölçümlü Varyans Analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğrusal Karışık Modeller | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | SPSS Programda Doğrusal Karışık Modeller | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tekrarlanan Kategorik Verilerin Tartılı En Küçük Kareler Analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | SPSS Programda Tekrarlanan Kategorik Verilerin Tartılı En Küçük Kareler Analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tek Örnek Tekrarlanan Ölçümlü Denemeler İçinYöntemler, | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | SPSS Programda Tek Örnek Tekrarlanan Ölçümlü Denemelerin Analizi | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Parametrik Olmayan Yöntemler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | SPSS Programda Parametrik Olmayan Yöntemler | Ders Kitabından Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ara Sınavı | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Final Sınavı | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavı | Ders Kitabından Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |