Genel Bilgi
Kod | BT0082 |
Ad | Endüstriyel Biyomalzemeler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomalzemelerin biyoteknoloji alanındaki uygulamalarının avantaj/dezavatajlarını kavrayabilmek ve biyoteknolojideki kullanımlarının önemini kavrayabilmek.
Dersin İçeriği
Biyomalzeme bilimi ve biyomalzemelerin çeşitli alanlardaki kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Biomaterials : principles and applications / edited by Joon B. Park and Joseph D. Bronzino.
Notlar
Bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomalzeme bilimi üzerinde ön araştırmalar yapar |
ÖÇ02 | Biyomalzemelerin yapısı, özellikleri, çeşitleri ve uygulamaları hakkında araştırmalar yapar |
ÖÇ03 | Biyomalzemelerin çeşitli alanlardaki kullanımını araştırır |
ÖÇ04 | Biyomalzemelerin biyouyumluluğu hakkında araştırmalar yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomalzemelere Giriş | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarihsel Gelişimi ve Performansları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Endüstriyel Biyomalzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Biyomalzemelerin Biyoteknolojideki Yeri ve Önemi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyomalzemelerin Sınıflandırılması | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyomalzemelerin Özellikleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katıların yapısı, atomik ve kristal yapılar ve kristal yapılarda hatalar | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Metalik Biyomalzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Seramik Biyomalzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Polimerik Biyomalzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Doğal Biyomalzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyomalzemelerin Biyoteknolojik Üretimi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyoteknolojik uygulamalarda kullanılan biyomalzemeler nasıl tasarlanmalıdır. | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | :Biyomalzemelerin Karakterizasyon Metodları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |