Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT033 |
Ad | Su Ürünleri İşlemede Nanoteknoloji Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HATİCE YAZGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HATİCE YAZGAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, nanoteknoloji ve gıdalardaki uygulamaları hakkında temel bilgilerin, prensiplerin ve yeni gelişmelerin, nano düzeydeki teknolojiler, karakterizasyon ve buna ilavaten biyonanoteknoloji uygulamaları amaçlanmaktadır. Gıdalarda nanobilim, nanoteknoloji ve biyonanoteknolojideki gelişmeler ve bunların insan sağlığı ve çevre üzerine etkileri de amaçlar arasındadır.
Dersin İçeriği
Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş, Nanoteknolojinin endüstriyel/gıda endüstrisindeki uygulamaları, Nanopartikül ve nanoyapıların elde edilmesi, özellikleri ve uygulamaları, Gıda biyopolimerlerinin nano düzeyde özellikleri ve bunların belirlenmesi için metotlar, Gıdalarda nano teknikler: Nanofiltrasyon, membran emülsifikasyonu, atomizasyon, nanoenkapsülasyon ve kontrollü yayılma teknolojileri, Gıdalarda nano sensörler, Gıdalarda biyonanoteknoloji uygulamaları, Biyolojik kompleks nanomaddeler, Biyonano fabrikasyon, Antimikrobiyal nanomaddeler: mevcut ve potansiyel uygulamalar, Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler, Nanoteknoloji: insan sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitler, Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler
Notlar
Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda alanında nanoteknoloji uygulamalarını açıklar |
ÖÇ02 | Gıda alanında nano düzeydeki teknoloji ve karakterizasyon çalışmalarını uygular. |
ÖÇ03 | Nanosensörlerin gıda alanında kullanılması |
ÖÇ04 | Nanoteknolojinin insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir |
ÖÇ05 | Nanoteknoloji teknikleri hakkında temel bilgi, prensip ve yeni gelişmeleri analiz eder |
ÖÇ06 | Nano-emülsiyonlar, nanojeller ve bunların uygulamalarını yapar |
ÖÇ07 | Nanoteknoloji: insane sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitleri betimler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş. | hazırlık yapmaz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nanoteknolojinin endüstriyel/gıda endüstrisindeki uygulamaları | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Benzetim |
3 | Nano-emülsiyonlar, nanojeller ve bunların uygulamaları | Literature taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
4 | Gıdalarda nano teknikler 1 | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Laboratuvar uygulaması | Materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Gıdalarda nano sensör uygulamaları | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | DNA mikrodizilimin mikrobiyal analizler için uygulaması 2 | Güncel makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Gıdalarda biyonanoteknoloji uygulamaları | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Antimikrobiyal nanomaddeler: mevcut ve potansiyel uygulamalar | laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar |
11 | Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler 1 | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Uygulama | Material hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Nanoteknoloji: insane sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitler | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar 1 | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Uygulama | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl sonu sınav | Performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | performans değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |