BT033 Su Ürünleri İşlemede Nanoteknoloji Kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kod BT033
Ad Su Ürünleri İşlemede Nanoteknoloji Kullanımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HATİCE YAZGAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HATİCE YAZGAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, nanoteknoloji ve gıdalardaki uygulamaları hakkında temel bilgilerin, prensiplerin ve yeni gelişmelerin, nano düzeydeki teknolojiler, karakterizasyon ve buna ilavaten biyonanoteknoloji uygulamaları amaçlanmaktadır. Gıdalarda nanobilim, nanoteknoloji ve biyonanoteknolojideki gelişmeler ve bunların insan sağlığı ve çevre üzerine etkileri de amaçlar arasındadır.

Dersin İçeriği

Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş, Nanoteknolojinin endüstriyel/gıda endüstrisindeki uygulamaları, Nanopartikül ve nanoyapıların elde edilmesi, özellikleri ve uygulamaları, Gıda biyopolimerlerinin nano düzeyde özellikleri ve bunların belirlenmesi için metotlar, Gıdalarda nano teknikler: Nanofiltrasyon, membran emülsifikasyonu, atomizasyon, nanoenkapsülasyon ve kontrollü yayılma teknolojileri, Gıdalarda nano sensörler, Gıdalarda biyonanoteknoloji uygulamaları, Biyolojik kompleks nanomaddeler, Biyonano fabrikasyon, Antimikrobiyal nanomaddeler: mevcut ve potansiyel uygulamalar, Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler, Nanoteknoloji: insan sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitler, Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler

Notlar

Ders notu paylaşılacaktır ve ingilizce makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda alanında nanoteknoloji uygulamalarını açıklar
ÖÇ02 Gıda alanında nano düzeydeki teknoloji ve karakterizasyon çalışmalarını uygular.
ÖÇ03 Nanosensörlerin gıda alanında kullanılması
ÖÇ04 Nanoteknolojinin insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir
ÖÇ05 Nanoteknoloji teknikleri hakkında temel bilgi, prensip ve yeni gelişmeleri analiz eder
ÖÇ06 Nano-emülsiyonlar, nanojeller ve bunların uygulamalarını yapar
ÖÇ07 Nanoteknoloji: insane sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitleri betimler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanobilim ve nanoteknolojiye giriş. hazırlık yapmaz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nanoteknolojinin endüstriyel/gıda endüstrisindeki uygulamaları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Benzetim
3 Nano-emülsiyonlar, nanojeller ve bunların uygulamaları Literature taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
4 Gıdalarda nano teknikler 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
5 Laboratuvar uygulaması Materyal hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 Gıdalarda nano sensör uygulamaları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 DNA mikrodizilimin mikrobiyal analizler için uygulaması 2 Güncel makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Tartışma
8 Ara Sınav Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Gıdalarda biyonanoteknoloji uygulamaları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Antimikrobiyal nanomaddeler: mevcut ve potansiyel uygulamalar laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar
11 Gıdalarda fonskiyonel nanomaddeler 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Uygulama Material hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Nanoteknoloji: insane sağlığı ve çevre açısından sonuçlar, limitler sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Gıdaların nanoteknolojisinde yeni yaklaşımlar 1 sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Uygulama Laboratuvar hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl sonu sınav Performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları performans değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ödev 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 02:31