YLPMS702 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PEYZAJ MİMARLIĞI (YL)
Kod YLPMS702
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİYE SAY (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin uzmanlık alanlarına uygun bir konuda hazırlanmış yayınları araştırarak bilgi toplamaları, topladıkları bilgileri sentezleyerek rapor haline getirip sunmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Seminer hazırlama teknikleri, Yayın ve araştırma etiği, Literatür araştırması, Etkin sunumda yazılı ve görsel materyalin, iletişim ve beden dili ile zamanlamanın önemi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu Yok

Kaynaklar

Bilimsel tez yönergeleri, kaynakça yazım yöntemleri ile ilgili yayınlar

Notlar

Seminer konusuna uygun kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir.
ÖÇ03 Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ04 Elde ettiği sonuçları bilimsel bir rapor haline getirme beceri kazanır.
ÖÇ05 Yazılı, sözlü ve görsel ifade becerisini geliştirir.
ÖÇ06 Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki güncel bilgileri tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranışlar geliştirir, mesleğin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak bunları görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili çalışmalarında bilimsel ve etik değerlere uymayı benimser. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi, seminer hazırlama teknikleri Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Yayın ve araştırma etiği, Literatür araştırması Literatürün okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Etkin sunumda yazılı ve görsel materyalin, iletişim ve beden dili ile zamanlamanın önemi. Soru-cevap yöntemi. Literatür araştırması Literatürün okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Literatür araştırması I Literatürün okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Literatür araştırması II Literatürün okunması, analiz edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yöntemin belirlenmesi Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Oluşturulan yöntem doğrultusunda veri toplama Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Veri toplama I Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Veri toplama II Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Elde edilen verilerin analizi I Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Elde edilen verilerin analizi II Elde edilen verilerin analizi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Rapor hazırlama I Literatürün ve verilerin sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım
13 Rapor hazırlama II Literatürün ve verilerin sentezlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Seminerin sunuma hazır hale getirilmesi Sunum için yazılı ve görsel teknikleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Seminer raporunun incelenerek sonuçlandırılması Seminer raporunun tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sunum için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sunum için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 11:31