Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
PEYZAJ MİMARLIĞI (YL) | |
Kod | YLPMS702 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin uzmanlık alanlarına uygun bir konuda hazırlanmış yayınları araştırarak bilgi toplamaları, topladıkları bilgileri sentezleyerek rapor haline getirip sunmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Seminer hazırlama teknikleri, Yayın ve araştırma etiği, Literatür araştırması, Etkin sunumda yazılı ve görsel materyalin, iletişim ve beden dili ile zamanlamanın önemi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu Yok
Kaynaklar
Bilimsel tez yönergeleri, kaynakça yazım yöntemleri ile ilgili yayınlar
Notlar
Seminer konusuna uygun kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır. |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları bilimsel bir rapor haline getirme beceri kazanır. |
ÖÇ05 | Yazılı, sözlü ve görsel ifade becerisini geliştirir. |
ÖÇ06 | Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranışlar geliştirir, mesleğin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak bunları görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili çalışmalarında bilimsel ve etik değerlere uymayı benimser. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi, seminer hazırlama teknikleri | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Yayın ve araştırma etiği, Literatür araştırması | Literatürün okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Etkin sunumda yazılı ve görsel materyalin, iletişim ve beden dili ile zamanlamanın önemi. Soru-cevap yöntemi. Literatür araştırması | Literatürün okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Literatür araştırması I | Literatürün okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Literatür araştırması II | Literatürün okunması, analiz edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Yöntemin belirlenmesi | Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Oluşturulan yöntem doğrultusunda veri toplama | Literatürün yöntem konusunda sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Veri toplama I | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Veri toplama II | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Elde edilen verilerin analizi I | Veri toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Elde edilen verilerin analizi II | Elde edilen verilerin analizi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Rapor hazırlama I | Literatürün ve verilerin sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım |
13 | Rapor hazırlama II | Literatürün ve verilerin sentezlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminerin sunuma hazır hale getirilmesi | Sunum için yazılı ve görsel teknikleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Seminer raporunun incelenerek sonuçlandırılması | Seminer raporunun tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sunum için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sunum için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |