PM002 Kent Mobilyaları Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PEYZAJ MİMARLIĞI (YL)
Kod PM002
Ad Kent Mobilyaları Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin kent mobilyalarını donatı-mekan ilişkileri bağlamında sınıflandırılması, donatılar ile ilgili standartları ve ergonomik özellikleri kavrayarak, belirli bir tasarım konsepti ile özgün tasarımlar üretmesidir.

Dersin İçeriği

Kent mobilyaları kavramı, gelişimi, çevre iklim ve kullanıcı ilişkileri, Kent mobilyalarının sınıfları, ergonomisi, standartları ve tasarımım süreçleri ve özgün tasarım uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul yok

Kaynaklar

Kent Mobilyaları Tasarımı ders notları

Notlar

Örgün ağda yerlan firma katalogları ve yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kent mobilyalarının kentsel dış mekanlar için önemini tanımlar.
ÖÇ02 Kent mobilyalarını işlevlerine göre sınıflandırır.
ÖÇ03 Kent mobilyalarını çeşitlerine göre standartları/ergonomisini açıklar.
ÖÇ04 Mekana/insan ölçülerine uygun kent mobilyaları tasarlar.
ÖÇ05 Kent ve mekan kimliği ile kentsel mobilyaları ilşkilendirerek özgun tasarımlar yapar.
ÖÇ06 Kent mobilyaları için tasarım sürecini sıralar
ÖÇ07 Kent mobilyalarının tasarımı sürecinde 3b yazılımları ve eklentilerini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki güncel bilgileri tanımlar. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranışlar geliştirir, mesleğin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak bunları görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili çalışmalarında bilimsel ve etik değerlere uymayı benimser.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kent mobilyaları kavramı, kent mobilyalarının tarihsel gelişimi ve değişimi Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kent mobilyaları çevre, iklim ve kullanıcı ilişkileri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kent mobilyalarının sınıfları, kullanılam malzemeler, ergonomisi, Kent mobilyarının mekan ve kent kimliğine katkıları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Zemin kaplamaları, ağaç altı izgaraları ve koruyucuları, oturma ve aydınlatma elemanları, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sınırlayıcı, bilgilendirici ve yönlendirici elemanlar, çiçek kasaları, çöp kutuları, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Üst örtü elemanları, duraklar, bisiklet park yerleri, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Su öğeleri, sanatsal objeler, meydan saatleri, Oluşturulan albümlerden bazı örnekleri irdeleme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma, kent mobilyaları albümü oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Zemin kaplaması tasarımlarının kritiği Belirli konsepte özgün zemin kaplaması tasarımlarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Oturma, aydınlatma tasarımlarının kritiği Belirli konsepte özgün oturma, aydınlatma tasarımlarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Çiçek kasası ve çöp kutusu tasarımlarının kritiği Belirli konsepte özgün çiçek kasası ve çöp kutusu tasarımlarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Üst örtü elamanı tasarımlarının kritiği Belirli konsepte özgün üst örtü elemanlarının tasarımlarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Su öğesi tasarımlarının kritiği Belirli konsepte özgün su öğeleri tasarımlarını oluşturmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Tasarımları 3b yazılımlara aktarması yöntemleri ve gerekli eklentileri kullanabilme I Tasarımların 3b yazılımlara aktarılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Tasarımları 3b yazılımlara aktarması yöntemleri ve gerekli eklentileri kullanabilme II Tasarımların 3b yazılımlara aktarılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 11:48