Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | ISY206 |
Ad | işletme yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme yönetimi, üretim, pazarlama ve mali işler ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmak
Dersin İçeriği
İşletme yönetimi ile ilgili temel kavramlar,İnsan Kaynakları Yönetimi, Üretim Süreci Yönetimi, Pazarlama Faaliyetlerini Yönetme, Mali Yönetim süreçlerini açıklar ve tanımlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Saruhan, Ş. C., Yıldız, M. L., Şakar, A. N., Tonus, H. Z., Besler, S., Ulukan, C., & Ergun Özler, N. D. (2018). İşletme Yönetimi. (A. B. Baraz & A. N. Şakar, Eds.). T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2627, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1595, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Temel İşletmecilik Bilgisi, H.Özgen ve A.Yalçın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme yönetiminin temel kavramlarını, işlevlerini ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Yönetim ve organizasyon ilişkisini kavrayarak, işletmelerin temel işlevlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol gibi yönetim süreçlerini açıklar ve uygulama alanlarını değerlendirir. |
ÖÇ04 | İşletmelerin türlerini ve sınıflandırmalarını ekonomik, sektörel ve organizasyonel çerçevede inceler. |
ÖÇ05 | İşletme çevresi ve dış faktörlerin işletme yönetimi üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Stratejik yönetim süreçlerini tanımlar ve işletmelerin rekabet avantajı elde etmesi için stratejik karar verme süreçlerini analiz eder. |
ÖÇ07 | İş ahlakı, sosyal sorumluluk ve etik ilkeler çerçevesinde işletmelerin sorumluluklarını değerlendirir. |
ÖÇ08 | Günümüz işletmelerinde dijital dönüşüm, inovasyon ve sürdürülebilir yönetim yaklaşımlarını analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletme yönetimine giriş: Temel kavramlar ve ilkeler | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Yönetim ve organizasyon ilişkisi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yönetim süreçleri: Planlama ve karar verme | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
4 | Yönetim süreçleri: Örgütleme ve yönlendirme | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
5 | Yönetim süreçleri: Koordinasyon ve kontrol | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | İşletmelerin sınıflandırılması ve türleri | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım |
7 | İşletme çevresi: İç ve dış faktörler | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Stratejik yönetim ve rekabet avantajı | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | İşletmelerde liderlik ve karar alma süreçleri | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | İş ahlakı ve sosyal sorumluluk | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | İşletmelerde sürdürülebilirlik ve çevre yönetimi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Küreselleşme ve işletme yönetiminde yeni trendler | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kriz yönetimi ve risk analizi | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |