Genel Bilgi
Kod | ZO0067 |
Ad | Küçükbaşlarda Yem Tüketimi ve Besleme Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Harun KUTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Harun KUTAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Küçükbaşlarda yem tüketim kontrolü ve beslenme davranışları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Etçi ve sütçü koyun ve keçilerin beslenmesi, yem tüketim kontrolü, açlık-tokluk kuramları, kaba-kesif yem, endokrin, besleme davranışları
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Dersin diğer kaynağı Bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yemlerin sınıflandırılması, kaba-kesif yem ve rasyon hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Kaba ve kesif yemlerin küçükbaş hayvan beslemedeki yeri ve önemini kavrar |
ÖÇ03 | Etçi koyun ve keçilerin beslenme davranışlarını öğrenerek, hayvanlara uygun besleme stratejileri geliştirir |
ÖÇ04 | Sütçü koyun ve keçilerin beslenme davranışlarını öğrenerek, hayvanlara uygun besleme stratejileri geliştirir |
ÖÇ05 | Açlık-tokluk mekanizmasını kontrol eden hormonları ve salgı mekanizmalarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yemin tanımı, yemlerin sınıflandırılması ve bileşimi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yemlerin besin madde bileşimini etkileyen faktörler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Küçükbaşlar için kaba yem kaynakları ve önemi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küçükbaşlar için kesif yem kaynakları ve önemi | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Küçükbaşların sindirim sistemleri | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Karbonhidratlar | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Proteinler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Lipidler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Mineraller | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Küçükbaşlarda besin maddelerinin metabolizması; Vitaminler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Küçükbaşların yem tüketimini etkileyen faktörler | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Küçükbaşların yem tüketimi kontrolü, açlık-tokluk kuramları | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Küçükbaşların beslenme davranışları; sıcak iklim | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Küçükbaşların beslenme davranışları; soğuk iklim | Konu ile ilgili internet taraması, öğretim üyesince tavsiye edilecek kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 28 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |