TB0073 Nişasta ve Şeker Bitkileri Yetiştiriciliğinin Ekofizyolojik Esasları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0073
Ad Nişasta ve Şeker Bitkileri Yetiştiriciliğinin Ekofizyolojik Esasları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Cemal KURT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Cemal KURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; Patates, tatlı patates, şekerpancarı, şeker kamışı gibi bitkilerin yetiştiriciliğinde sıcaklık, gün uzunluğu, su ihtiyacı, soğuklanma gibi farklı etmenler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Patates, tatlı patates, şekerpancarı, şeker kamışı gibi bitkilerin yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik ihtiyaçların neler olduğu anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Nişasta ve şeker bitkileri konularında ders almış olmak

Kaynaklar

Nişasta ve Şeker Bitkilerinin iklim istekleri ile ilgili ders notları

Notlar

Biyotik ve abiyotik stres koşullarının Nişasta ve Şeker Bitkileri yetiştiriciliği üzerine etkileri ile ilgili ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Patates yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir.
ÖÇ02 Şekerpancarı yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir.
ÖÇ03 Şeker kamışı yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir.
ÖÇ04 Tatlı patatesin yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nişasta ve şeker bitkilerinin önemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Nişasta ve şeker bitkilerinin, orijini Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Patates bitkisinin sıcaklık isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Patates bitkisinin su isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Patates tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Şeker pancarı tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Şeker pancarı bitkisinin su isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Şeker pancarı bitkisinin sıcaklık isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Şeker kamışı tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Şeker kamışı bitkisinin su isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Şeker kamışı bitkisinin sıcaklık isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tatlı patates tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Tatlı patates bitkisinin sıcaklık isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Tatlı patates bitkisinin su isteği Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kassava tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:00