Genel Bilgi
Kod | BT535 |
Ad | Biyoteknolojide Çok Değişkenli İstatistik Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders iststistik analizlerden çok değişkenli istatistik analizlerin kullanım yerlerini ve paket programlarda analizlerin yapılmasını, yorumlanmasını amaçlar..
Dersin İçeriği
Çok Değişkenli istatistik analiz yöntemlerini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış Ders Notu
Notlar
Alpar, R. 2003; Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemlere Giriş Nobel Yayınevi , Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknolojiden elde edilen verilere hangi istatistik analiz yöntemlerini uygulayacağını bilir. |
ÖÇ02 | Sentez ve analiz yapmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Paket programların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Çok değişkenli istatistik yöntemleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çok Değişkenli şans değişkenleri | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Normal dağılış | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şartlı ve marjinal dağılışlar | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çok Değişkenli varyans kovaryans matrisi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Korelasyon matrisi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öz değer, öz vektör | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çok Değişkenli varyans analizi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Temel Bileşenler analizi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kümeleme analizi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kanonik Korelasyon analizi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Diskriminant analizi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Faktör analizi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | SPSS de analizlerin gösterimi | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Ders Kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |