Genel Bilgi
Kod | BT0133 |
Ad | Moleküler Farmakolojideki Kalitatif ve Kantitatif Yöntemler ve Biyoteknolojideki Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında moleküler farmakoloji çalışmalarındaki temel prensipler, bu alanda kullanılan kalitatif ve kantitatif yöntemler, ve buna ilave olarak kalitatif, kantitatif yöntemlerin moleküler farmakoloji ve biyoteknolojideki yeri ve öneminin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Moleküler farmakoloji çalışmalarında temel prensipler nelerdir, kalitatif yöntem nedir, moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kalitatif yöntemler ve bumların biyoteknolojideki yeri, kalitatif yöntemlerde temel prensipler, Kantitatif yöntem nedir, moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kantitatif yötemler ve bumların biyoteknolojideki yeri, kantitatif yöntemlerde temel prensipler, Kalitatif ve kantitatif yöntemlerin moleküler farmakoloji ve biyoteknolojideki önemi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktdır
Kaynaklar
Michael Lutz. Terry Kenakin. İlaç Keşifinde Kantitatif Moleküler Farmakoloji ve Bilişim. 2000.
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler farmakoloji çalışmalarındaki temel prensipleri bilir ve anlatır |
ÖÇ02 | Moleküler farmakolojide kullanılan yöntemlerin biyoteknolojideki yeri ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kantitatif yöntemlerin biyoteknolojideki yerini ve önemini bilir ve bu yöntemleri uygular. |
ÖÇ04 | Moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kalitatif yöntemleri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Moleküler farmakoloji çalışmalarında temel prensipler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | kalitatif yöntem nedir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | kalitatif yöntemlerde temel prensipler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kalitatif yöntemler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kalitatif yöntemler 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | moleküler farmakolojide kullanılan bazı kalitatif yöntem uygulamaları 3 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | moleküler farmakolojide kullanılan bazı kalitatif yöntem uygulamaları 4 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara sınav | kitap ve bilimsel veri tabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kantitatif yöntem nedir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | kantitatif yöntemlerde temel prensipler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | moleküler farmakolojide kullanılan başlıca kantitatif yöntemler | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | moleküler farmakolojide kullanılan bazı kantitatif yöntem uygulamaları 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | moleküler farmakolojide kullanılan bazı kantitatif yöntem uygulamaları 3 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | moleküler farmakolojide kullanılan bazı kantitatif yöntem uygulamaları 4 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Moleküler farmakolojide kullanılan kalitatif ve kantitatif yöntemlerin biyoteknolojideki yeri ve önemleri | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |