Genel Bilgi
Kod | BT0131 |
Ad | Hastalıkların Tedavisinde Biyoteknolojik İlaçlar ve Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında, hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları, biyoteknolojik ilacın tanımı, hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar, kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi, ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar, yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları ve fitoterapiye farmakolojik yaklaşımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Hastalık nedir, hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları nelerdir, biyoteknolojik ilaç nedir, hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar, kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi, ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar, yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları, fitoterapiye farmakolojik yaklaşım.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Otoimmün Hastalıkların Tedavisinde Yeni ve Etkin Bir Yöntem. Celsus Kitabevi
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin önemini bilir. |
ÖÇ02 | Biyoteknolojik ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımları kavrar ve açıklar |
ÖÇ03 | yeni tedavi yaklaşımlarını bilir ve anlatır |
ÖÇ04 | Hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin önemini anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastalık nedir, hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları nelerdir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | hastalıkların altında yatan moleküler etki mekanizmaları nelerdir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | kronik hastalıkların tedavisine yönelik yeni farmakolojik yaklaşımlarda moleküler farmakolojinin yeri ve önemi 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | ilaç hedeflendirmedeki temel yaklaşımlar 3 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | biyoteknolojik ilaç nedir | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar 3 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | hastalıkların tedavisinde kullanılan biyoteknolojik ilaçlar 4 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | fitoterapiye farmakolojik yaklaşım | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | fitoterapiye farmakolojik yaklaşım 2 | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | yaşam tarzı değişikliklerinin farmakolojik tedaviye katkıları | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |