Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (DR) | |
Kod | BT0117 |
Ad | Kanatlı Hayvanların Viral Enfeksiyonları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BİLGE KAAN TEKELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BİLGE KAAN TEKELİOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere kanatlı hayvanlarda görülen viral enfeksiyonlar hakkında kapsamlı bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kanatlı hayvanların viral enfeksiyonları ve sağlığıyla ilgili olarakviral enfeksiyonların genel özellikleri, virüslerin yapısı, sınıflandırılması ve replikasyonu ile kanatlı hayvanlardaki bağışıklık sistemi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1-Kadir Yeşilbağ (Editör). Veteriner Viroloji - Hayvanların Viral Hastalıkları- Medipres, Malatya, Türkiye, 2021. ISBN: 978605972053-3 2- Frederick Murphy, E. Gibbs, Marian Horzinek, Michael Studdert. Veterinary Virology, 3rd Edition - October 15, 1999 eBook ISBN: 9780080552033 3- Veteriner İlaç ve Aşı A’dan Z’ye El Kitabı 2018-2019Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevi 4- Ayşin Şen, Veteriner İmmunoloji, Dora Yayınları, 2021, ISBN; 9786052472712 5- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. Fitzpatrick. Veterinary Microbiology and Microbial Disease, 2nd Edition ISBN: 978-1-405-15823-7 October 2011, Wiley-Blackwell.
Notlar
B.K. Tekelioğlu, Ç. Avci. Viroloji Uygulama Ders Notları. 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanatlı Hayvanların Viral Enfeksiyonlarının sıralar. |
ÖÇ02 | Kanatlı Hayvanların Viral Enfeksiyonlarının ayırt eder. |
ÖÇ03 | Kanatlı Hayvanların Viral Enfeksiyonlarının etiyolojisini inceler. |
ÖÇ04 | Kanatlı Hayvanların Viral Enfeksiyonlarında Tanı Yöntemlerinin incelenmesi. |
ÖÇ05 | Kanatlı Hayvanların Viral Enfeksiyonlarında Koruma ve Kontrol yöntemleri ile aşıları inceler. |
ÖÇ06 | Yumurta Üretimi Yapar ve Yumurta Sağlığının Önemini İnceler |
ÖÇ07 | Civciv Sağlığını İnceler ve Maternal Antikorları Ayırt Eder |
ÖÇ08 | Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliğinde Biyogüvenliğin Önemini İnceler ve Uygulamalarını Yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kanatlı Hayvan Yetiştiriciliği ve Önemi Kanatlı Hayvan Sağlığını Korumada Temel Prensipler ve Hastalıkları Önleme Yolları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kanatlı Hayvan Hastalıklarında Tanı, Koruma, Sağaltım ve Kontrol Yöntemleri | Ders kitabı okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | DNA'lı virüs enfeksiyonları;Infeksiyöz Laringotarehitis (ILT) | Slayt incelemek | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap |
4 | Marek Hastalığı (MDV) | İnternetten araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çiçek ve Difteri Hastalığı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Enfeksiyöz Anemi (CAA) | Ders kitabı okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Egg Drop Syndrom (EDS 76) | İnternetten araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Adenovirüs Enfeksiyonları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | RNA virüs enfeksiyonları; New Castle Hastalığı (NCDV) | Ders kitabı okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Reovirüs Enfeksiyonları | Slayt incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Avian Influenza (AIV) | Ödev yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
13 | Enfeksiyöz Bronchitis (IB) | İnternetten araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Gumbaro Hastalığı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Avian Encefalomyelitis | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Bütünleme Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Proje / Tasarım | 30 | 12 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 | 16 |
1. Ödev | 30 | 12 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |