Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOTEKNOLOJİ (DR) | |
| Kod | BT0083 |
| Ad | Biyoteknolojide Matematiksel Modellemeler |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
matematiksel modellemeler ile biyolojik olayların açıklanması.
Dersin İçeriği
biyoteknolojik olayların matematiksel modellemesinin yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
matematiksel modelleme ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | matematiksel olarak biyolojik olayları açıklar |
| ÖÇ02 | biyolojik ve kimyasal reaaksiyonları tartışabilir |
| ÖÇ03 | biyolojik olayları modeller |
| ÖÇ04 | biyolojik ve kimyasal reaksiyonların basamaklarını karşılaştırabilir |
| ÖÇ05 | biyokimyasal tepkimeleri açıklayabilir |
| ÖÇ06 | matematiksel modelleme tekniklerini açıklayabilir |
| ÖÇ07 | hücre bitime kinetiğini bir modelleme ile açılayabilir |
| ÖÇ08 | modelle ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | biyoteknolojik olaylar | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | biyokimyasal tepkimeler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | bakteri metabolizması | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | aerobik solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | anaerobic solunum | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | fermentasyon | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | organik asit üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | etanol üretimi | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Monod kinetiği | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | first order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | second order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | zero order kinetik | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | non lineer denklemler | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | ornek çalışma | alan ile ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | alan ile ilgili araştırma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||