Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOTEKNOLOJİ (DR) | |
| Kod | BT0062 |
| Ad | Klinik Araştırmalarda Kullanılan Moleküler Biyofiziksel Yöntemler |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL ÖCAL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Biyolojik makromoleküller ve mikromoleküllerinin canlı organizmada önemi, ölçülmesi ve değerlendirilmesinde kullanılan cihazları ve bu cihazların kullanımını öğretmek
Dersin İçeriği
Biyolojik Makromoleküller,Biyomoleküllerin Yapıları ve Dinamiği,Kütle,Spektrometresi,Soğurum (Absorpsiyon),Spektrometresi,Işıltı(Floresans),Spektrometresi,Optik Mikroskobi,Termodinamik,Hidrodinamik,X-Işını ve Nötron Saçılması,Elektron Saçılması,Moleküler Dinamik,Nükleer Manyetik Rezonans
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Biyolojik Makromoleküller,Biyomoleküllerin Yapıları ve Dinamiğini öğrenir |
| ÖÇ02 | Kütle,Spektrometresi, ve Soğurum (Absorpsiyon), ne zaman kullanılması gerektiğini öğrenir |
| ÖÇ03 | Işıltı(Floresans) Spektrometresini bilir |
| ÖÇ04 | Optik Mikroskobinin kullanımını öğrenir |
| ÖÇ05 | Termodinamik yasalarını bilir |
| ÖÇ06 | Hidrodinamik öğrenir |
| ÖÇ07 | X-Işını ve Nötron Saçılması ve Elektron Saçılmasını öğrenir |
| ÖÇ08 | Moleküler Dinamik ne olduğunu ve ne zaman kullanılacağını bilir |
| ÖÇ09 | Nükleer Manyetik Rezonansı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Biyolojik Makromoleküller | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Biyomoleküllerin Yapıları ve Dinamiği | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Soğurum (Absorpsiyon) Spektrometresi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Işıltı(Floresans) Spektrometresi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Işıltı(Floresans) Spektrometresi 2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Termodinamik | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Kütle Spektrometresi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Hidrodinamik | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | X-Işını ve Nötron Saçılması | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Elektron Saçılması | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Moleküler Dinamik | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Nükleer Manyetik Rezonans | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Tıpta teşhiste kullanılan yöntemler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Tıpta tedavide kullanılan yöntemler | Araştırma yapar ve sunum hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||