BT0132 Doğanın İnsan Yaşamına Rehberliği: Biyomimikri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BT0132
Ad Doğanın İnsan Yaşamına Rehberliği: Biyomimikri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN


Dersin Amacı / Hedefi

Biyomimikrinin temel felsefesini ve temel unsurlarını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Biyomikriye giriş, Temel Kavramlar: Benzetme, (Yeniden) Bağlantı kurma, Etik, Sistemsel Düşünce, Yaratıcı Düşünce için Biyomimikri, Yaşamın İlkeleri, Kuşlardan İlham Alan Tasarımlar, Ağaçlardan İlham Alan Tasarımlar, Böceklerden İlham Alan Tasarımlar, Diğer Hayvanlardan İlham Alan Tasarımlar, Mimari ve Doğa Arasındaki ilişki, Örnek Olay

Dersin Ön Koşulu

Biyoloji Bölümü, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri, Mühendislik ve Mimarlık fakültesi mezunu olmak.

Kaynaklar

Baumeister D, Tocke R, Dwyer J, Ritter S, Benyus J. 2013. The Biomimicry Resource Handbook: A Seed Bank of Best Practices. Biomimicry 3.8: Missoula. Janine M. Benyus (2002). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. Harper Perennial. 308 pages

Notlar

Ders Slaytları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyomimikri kavramını anlar ve açıklar.
ÖÇ02 Yaşanılan doğada geliştirilen ürünler ve süreçler yaşadığımız çevreyle daha uyumlu olmamızı açıklar.
ÖÇ03 Biyomimikri sayesinde enerji tüketimi optimize edilebilir ve daha verimli kullanılmasını sağlayacak teknolojileri öğrenir ve tasarlar.
ÖÇ04 Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir ve yeni çalışmaları tasarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyomimikriye giriş Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Temel Kavramlar: Benzetme, (Yeniden) Bağlantı kurma Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Biyomimikri Etik davranışlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sistemsel Düşünce Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yaratıcı Düşünce için Biyomimikri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Biyomimikride farklı tasarım düşünceler Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yaşamın İlkeleri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Kuşlardan İlham Alan Tasarımlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ağaçlardan İlham Alan Tasarımlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Böceklerden İlham Alan Tasarımlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Diğer Hayvanlardan İlham Alan Tasarımlar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mimari ve Doğa Arasındaki ilişki Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Biyomimikri ve patent ilişkisi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Örnek Olay- tasarım ve Patent ilişkilendirilmesi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 159
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,36
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.11.2024 03:53