Genel Bilgi
Kod | BT0132 |
Ad | Doğanın İnsan Yaşamına Rehberliği: Biyomimikri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomimikrinin temel felsefesini ve temel unsurlarını öğrenmek.
Dersin İçeriği
Biyomikriye giriş, Temel Kavramlar: Benzetme, (Yeniden) Bağlantı kurma, Etik, Sistemsel Düşünce, Yaratıcı Düşünce için Biyomimikri, Yaşamın İlkeleri, Kuşlardan İlham Alan Tasarımlar, Ağaçlardan İlham Alan Tasarımlar, Böceklerden İlham Alan Tasarımlar, Diğer Hayvanlardan İlham Alan Tasarımlar, Mimari ve Doğa Arasındaki ilişki, Örnek Olay
Dersin Ön Koşulu
Biyoloji Bölümü, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri, Mühendislik ve Mimarlık fakültesi mezunu olmak.
Kaynaklar
Baumeister D, Tocke R, Dwyer J, Ritter S, Benyus J. 2013. The Biomimicry Resource Handbook: A Seed Bank of Best Practices. Biomimicry 3.8: Missoula. Janine M. Benyus (2002). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. Harper Perennial. 308 pages
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomimikri kavramını anlar ve açıklar. |
ÖÇ02 | Yaşanılan doğada geliştirilen ürünler ve süreçler yaşadığımız çevreyle daha uyumlu olmamızı açıklar. |
ÖÇ03 | Biyomimikri sayesinde enerji tüketimi optimize edilebilir ve daha verimli kullanılmasını sağlayacak teknolojileri öğrenir ve tasarlar. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir ve yeni çalışmaları tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomimikriye giriş | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel Kavramlar: Benzetme, (Yeniden) Bağlantı kurma | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Biyomimikri Etik davranışlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sistemsel Düşünce | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yaratıcı Düşünce için Biyomimikri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biyomimikride farklı tasarım düşünceler | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yaşamın İlkeleri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kuşlardan İlham Alan Tasarımlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ağaçlardan İlham Alan Tasarımlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Böceklerden İlham Alan Tasarımlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Diğer Hayvanlardan İlham Alan Tasarımlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Mimari ve Doğa Arasındaki ilişki | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Biyomimikri ve patent ilişkisi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Örnek Olay- tasarım ve Patent ilişkilendirilmesi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |