Genel Bilgi
Kod | BTE0010 |
Ad | Soil Biotechnology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı öğrencilere toprak biyoteknolojisi ve toprak bilimi ile reaksiyona giren biyoteknoloji alanı ve toprak mikrobiyal uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca toprak biyoteknolojisinin metodolojisini vermektir.
Dersin İçeriği
Tarım ve özellikle toprak mikroorganizmaları ile ilgili biyoteknolojinin tanımı, Toprak verimliliği ile ilgili Rizosfer dinamiği, Serbest yaşayan N2-bağlayıcı bakteriler gibi toprak organizmalarının rolü, Rhizobium ve mikoriza izolasyonu ve bitki köklerine yeniden kültür ve yeniden aşılama, Kullanım mikro çoğaltılmış bitkilerde toprak organizmaları (doku kültürü), Biyoteknolojik metodoloji kullanarak Biyo gübre üretimi, Biyoteknolojik yöntemlerle faydalı toprak organizmalarının üretimi, Bakteriyel aşılama, Bitki büyüme düzenlemeleri ve fitotoksinler ve bunların bitki sağlığı ve toprak kalitesine etkileri ve toprak mikroorganizmaları ile ilişkisi , Mikoriza spor sayım teknikleri, Mikorhizal aşılama ve seçilmiş yararlı toprak mikroorganizmalarının tarımda kullanımı ana konulardır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Agothos, N. and Reineke ,W. 2003. Biotechnology for the enviroment:Soil remediation.(Focus on biotechnology) Springer .1 edition
Notlar
Lynch, J.M.1983.Soil Biotechnology. Microbiological factors in crop productivity. Blackwell Science Inc. Agothos, N., and Reineke, W. 2003. Biotechnology for the environment: Soil remediation. (Focus on biotechnology) Springer .1 edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak biyoteknolojisinin uygulanabilirliğini öğrenmek ve ekonomik kazanç sağlamak |
ÖÇ02 | Biyoteknolojik yaklaşım açısından toprak materyalinin anlaşılması |
ÖÇ03 | Tarımsal arazi kullanımının iyileştirilmesinde biyoteknolojinin önemini anlamak |
ÖÇ04 | Toprağa ve çevreye zarar veren unsurların biyoteknolojik yöntemler ve uygulamalarla nasıl iyileştirilebileceğini kavrar. |
ÖÇ05 | Biyoteknolojik yöntemlerin laboratuvar koşullarında nasıl kullanılacağını öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyal saprofitlerin toprak biyolojisi ile ilişkisi,microbial saprophytes and soil biology, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Spermosferik ve rizosfer kavramı nedir, toprak biyoteknolojisinde rizosferin rolü nedir? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitki kökleri mikroorganizma enfeksiyonunun bitki büyümesi için önemi nedir? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mikroorganizmalar tarafından fitotoksin üretimi ve gelişimini düzenleyiciler. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Toprak biyoteknolojisinin toprak uygulamasının toprak sağlığı üzerindeki etkileri, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tarımsal sistemlerde mikroorganizmaların uygulamaları ve yöntemleri, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Biyokömür uygulaması bir toprak biyoteknolojisi uygulaması mı? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pratik toprak açısından biyobozunma ve biyoteknolojik uygulamalar, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyolojik arıtma ve toprak biyoteknolojisinin tanımı ve ilkeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toprak sistemlerindeki ağır metal kirliliğinin biyoteknolojik olarak iyileştirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toprak pestisit kirliliğinin biyoteknolojik gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mikrobiyal saprofitlerin toprak biyolojisi ile ilişkisi (devam) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Toprak hidrokarbon kirliliğinin biyoteknolojik gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Toprakta nükleer atık kirliliğinin biyoteknolojik olarak iyileştirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Petrol kirliliği alanlarının toprak biyoteknolojik yöntemlerle iyileştirilmesi ve temizlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |