Genel Bilgi
Kod | BTE006 |
Ad | Nutrigenomics in Farm Animals |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere çiftlik hayvanları beslenmesi ve rasyon kompozisyonlarının çiftlik hayvanları genlerinin ekspresyonunu nasıl modüle ettiğine dair genel bir bakış sağlamaktır. Öğrenciler, proteom, metabolom veya transkriptomik değişiklikler ve bunun sonucunda fizyolojide meydana gelen değişiklikler yoluyla besinlerin üretim ve metabolik hastalıklar üzerindeki etkisi hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin İçeriği
Bu dersin temel konuları arasında nutrigenomik tanımı ve beslenme ile genom arasındaki ilişki, epigenetik mekanizmalar, diyet bileşenlerinin gen ekspresyon paternleri ve epigenetik modifikasyonlar açısından genom işleyişine etkisi, diyetin gen ekspresyonundaki veya düzenleyici süreçlerdeki değişiklikler üzerindeki etkileri yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersi alacak öğrencilerin öncelikle lisans döneminde genel hayvan besleme ve ruminant besleme derslerini alması ya da dersin hocası ile önceden konuşarak onayını alması gerekmektedir.
Kaynaklar
Textbook of Animal Biotechnology
Notlar
Nutrigenomics (Springer, 2016)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beslenme ve genom hakkındaki bilgileri bütünleştirebilecektir, |
ÖÇ02 | Nutrigenomiklerin daha verimli hayvancılık yapmaya nasıl katkıda bulunabileceğini anlayabilecektir, |
ÖÇ03 | Rasyonun neden olduğu epigenetik değişikliklerin karakterizasyonunu veya beslenmenin epigenetik değişiklikler ve metabolizma üzerindeki etkilerini tanımlayabilecektir. |
ÖÇ04 | Nutrigenomiklerin ne olduğunu öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beslemeden nutrigenomiklere yolculuk | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Besleme - gen ilişkisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Besinsel epigenomikler ve epigenetikler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nutrigenom teknolojisi | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Transkriptomikler | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hayvan beslemede proteomiklerim rolü | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hayvan beslemede metabolomiklerin rolü | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Yem üretiminde nutrigenomik uygulamalar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hayvan beslemede nutrigenomik uygulamalar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fötal programlama | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Nutrigenomik ve glukoz ile lipid metabolizması | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nutrigenomik ve immün sistem | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nutrigenomik ve metabolik hastalıklar | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çiftlik hayvanlarında moleküler besleme | Kaynak okuma, web tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |