YLBTE701 Special Area Course

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBTE701
Ad Special Area Course
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Yasemin SAYGIDEĞER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez konusu hakkında güncel kaynakların taranması, tez çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanma, veri analizi yapma ve analizleri yorumları becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilimsel veri tabanları kullanımı, kaynak tarama, tez konusuna yönelik bilimsel makale belirleme, tez yazım kuralları, makale tarama ve yorumlama, tez ile ilgili literatür çalışması, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Güncel literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili güncel kaynaklara hangi veri tabanları ile ulaşacağını bilir.
ÖÇ02 Alanı ile ilgili güncel kaynakları inceler.
ÖÇ03 Kaynak tarama sonucunda elde ettiği verileri sınıflandırır.
ÖÇ04 Tez konusu hakkında ihtiyaç duyduğu akademik danışmanlığı kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kaynaklara ulaşma yöntemleri İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İlgili konuda kaynak tarama 1 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap
4 İlgili konuda kaynak tarama 2 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi 1 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi 2 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Kaynak taraması sonuçlarının sunumu Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi 1 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi 2 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
11 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi 1 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi 2 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Veri analizi 1 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Veri analizi 2 İlgili kaynakları okuma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Verilerin raporlanması Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma
16 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 1 Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 2 Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:08