ÇM0030 Çevre Mühendisliğinde İstatistiksel Yöntemler

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÇM0030
Ad Çevre Mühendisliğinde İstatistiksel Yöntemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GALİP SEÇKİN


Dersin Amacı / Hedefi

Fiziksel, biyolojik ve kimyasal arıtımda ölçülen verilerin istatistiksel analizinin yapılması ve grafiksel gösterimi hakkında bilgi kazandırmak

Dersin İçeriği

Fiziksel, biyolojik ve kimyasal arıtımda ölçülen verilerin istatistiksel analizinin yapılması ve grafiksel gösterimler. Regresyon (doğrusal ve çoklu regresyon), Korelasyon, Hata ve Varyans analizlerinin öğrenilerek Olasılık ve Örnekleme dağılımlarının anlaşılması. Güven aralığı, Hipotez ve Uygunluk Testlerinin yapılması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

internet notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Olasılık öğrenilir ve uygular
ÖÇ02 İstatistik öğrenilir ve uygular.
ÖÇ03 Bir Mühendisin alanında istatistik ve olasılığı etkin bir şekilde kullanabilmesi için gerekli bilgiler öğrenilir.
ÖÇ04 Çevre mühendisliği çalışmalarında istatistik ve olasılık bilgisini kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kümeler Kuramı ve Örnek Uzay Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Permütasyonlar ve Kombinasyonlar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Olasılığa Giriş Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Rastgele Değişkenler ve Dağılımları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sürekli Rastgele Değişkenlerin Dağılımları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Örneklem (Örnek) Seçimi ve Verilerin Düzenlenmesi ve Analizi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnekleme Dağılımları ve Tahmin Etme Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İstatistiksel Sonuç Çıkarma : Hipotez Testi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Regresyon ve Korelasyon Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Varyans Analizi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İndeks Sayılar Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Zaman Serilerinin Analizi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kombinasyonel Analiz, Olasılık Teorisi Problemler Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.05.2024 02:01