DPMT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PEYZAJ MİMARLIĞI (DR)
Kod DPMT802
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİYE SAY (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonunda belirli bir konuda uzman olmayı isteyen öğrencilere bu yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu

Dersin Ön Koşulu

Uzmanlık Alan Dersinden başarılı olmak ve Tez İzleme Komitesi Raporlarının onaylanmış olması

Kaynaklar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar

Notlar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli konularda araştırma yöntemlerini bilir
ÖÇ02 Belirli konularda araştırma kurgulamayı bilir
ÖÇ03 Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir
ÖÇ04 Belirli konularda bilim adamları ile tartışmayı bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanarak bireysel veya çok disiplinli çalışmalar yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve düzeltme yapılan tez bölümlerinin yazımı Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-2 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-3 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-4 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-5 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-5 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-6 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-6 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-7 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Tezin araştırma bulguları kısmının yazılması, veri toplama ve değerlendirme Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-8 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
9 Tezin araştırma bulguları kısmının yazılması, veri toplama ve değerlendirme-2 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-9 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Tezin araştırma bulguları kısmının yazılması, veri toplama ve değerlendirme-3 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-10 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
11 Tezin araştırma bulguları kısmının yazılması, veri toplama ve değerlendirme-4 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-11 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tezin eksik bölümlerinin tamamlanması, harita, çizelge, matris gibi değerlendirmeye esas materyalin hazırlanması Veri kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Tezin eksik bölümlerinin tamamlanması, harita, çizelge, matris gibi değerlendirmeye esas materyalin hazırlanması-2 Veri kontrolleri-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tezin eksik bölümlerinin tamamlanması, harita, çizelge, matris gibi değerlendirmeye esas materyalin hazırlanması-3 Veri kontrolleri, yazım kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Tez yazımının tamamlanması ve danışman kontrolü Yazım kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Kontrol edilen bölümlerde düzeltme çalışmaları Araştırmanın tümüyle gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
17 Tezin jüriye iletilmesi işlemlerinin yapılması ve jüriye teslim edilmesi, jüri değerlendirmeleri Araştırmanın tümüyle gözden geçirilmesi-2 Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 26 390
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 29 29
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 601
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,04
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 12:03