Genel Bilgi
Kod | TB536 |
Ad | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Ekofizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci,tıbbi aromatik bitkilerin yaşamakta oldukları ortamda mevcut abiyotik faktörlere gösterdikleri tepkiler ve bu tepkilerin fizyolojik esaslarını öğrenir
Dersin İçeriği
Önemli tıbbi aromatik bitkilerin fotosentez, solunum, besin kullanımı, dağılımı gibi temel fizyolojik süreçlerin çevre faktörlerinden (abiyotik gerilim dahil) etkilenişi büyüme, gelişme ve verim oluşumu bakımından ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
-Perspectives in Biophysical Plant Ecophysiology: A Tribute ...books.google.com › books Erick De La Barrera, William K. Smith · 2009.
Notlar
Plant Ecophysiology and Adaptation under Climate Change: ...books.google.com › books Mirza Hasanuzzaman · 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki fizyolojisi ve ekolojisi derslerinde lisans düzeyinde elde edilen Tıbbi aromatik Bitkiler ile bilgileri sentezleyebilme yeteneği kazanma |
ÖÇ02 | Tıbbi aromatik bitkiler tarımında ekolojik sınırları irdeleyebilme |
ÖÇ03 | tıbbi bitkilerde ekolijik değişimlerin morfolojiye etkisi |
ÖÇ04 | ekolojik değişimlerin aroma bileşenlerinin miktarına etkisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi aromatik bitkilerin bitkilerinin yaşamakta oldukları ortamda mevcut enerji ve maddesel faktörler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin çevreye tepkilerinde temel prensipler | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin popülasyonunda ışık değişimi, ışığa fotosentetik tepki yönünden tarla bitkileri arasındaki farklar | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Işığa morfogenetik tepki yönünden Tıbbi ve aromatik bitkilerin arasındaki farklar | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Güneş ve gölge Tıbbi ve aromatik bitkilerinde fotosentetik sistem | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | C3 ve C4 bitkilerinde fotosentetik sistem, yaprak ve bitki örtüsü düzeyinde ışık fotosentez hızı ilişkileri | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sıcaklığın Tıbbi ve aromatik bitkilerde büyüme ve biyofiziksel ve biyokimyasal süreçlere etkisi | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tıbbi ve aromatik bitkilerde sıcaklığın gelişmeye etkisi, bu yönden determinant ve in-determinant tiplerin tepkisi | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerde su tüketimi, tüketimin kontrolü, su kullanım etkinliği anlatılacak ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tıbbi ve aromatik bitkiler ve sıcaklık değişimleri | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tıbbi ve aromatik bitkiler ve karbondioksit | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tıbbi ve aromatik bitkiler ve abiyotik gerilim | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | iklim değişikliği ve: CO2, yüksek sıcaklık ve kuraklığın Tıbbi ve aromatik bitkilere etkisi | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Küresel iklim değişikliği ve Tıbbi ve aromatik bitkilerin: Araştırma sonuçları (kontrollü koşul ve tarla-FACE- denemeleri) | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından, yardımcı kitaplardan ve güncel makalelerden konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |