Genel Bilgi
Kod | TB0069 |
Ad | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Tür Ötesi Kimyasal Sınıflaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi ve aromatik bitkilerde Tür farklılıklarından kaynaklanmayan morfolojik ve kimyasal değişimler
Dersin İçeriği
Tür ötesi farklılıklar ve olası nedenler, tür ötesi kimyasıl farklılık kavramı (ontogenetik hipotez), tür ötesi kimyasal sınıflamada form ve fonksiyonların etkileşimi, tür ötesi kimyasal sınıflandırmanın tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslahındaki önemi konularına yer verilecektir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Nm Nayar.Taxonomy and Intraspecific Classification December 2017 DOI: 10.1016/B978-0-12-809778-6.00003-6 In book: The Coconut.Elsevier Inc -CGKB News and events Chapter 7: Classifications of infraspecific variation in crop plants K. Hammer University of Kassel, Agrobiodiversity, Witzenhausen, Germany E-mail: khammer.gat(at)t-online.de
Notlar
Y. Morimoto, K. Hammer.CGKB News and events Chapter 7: Classifications of infraspecific .
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin form ve fonksiyon değişiklikleri ile ontogenetik hipotez |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin form ve fonksiyon değişiklikleri |
ÖÇ03 | morfolojik değişimlerin kimyasal değişimlere etkisi |
ÖÇ04 | tür ötesi değişim gösteren bitkiler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin form ve fonksiyon değişiklikleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tür ötesi kimyasal sınıflamasının ticaretindeki önemi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | ontogenetik değişiklikler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tür ötesi kimyasal sınıflaması ile botanik sınıflandırılmaları arasındaki farklar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | tür ötesi kimyasal sınıflamasının ticaretindeki önemi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | plasticity’nin etken maddelere etkisi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | plasticity ve sınıflama | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Bitkilerdeki değişimlerin etkenleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tür ötesi kimyasal sınıflamasına duyulan ihtiyacın nedenleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | tür ötesi kimyasal sınıflaması ile botanik sınıflandırılmaları arasındaki farklar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | infraspesifik bitkilerin diğer bitkilerden farklılıkları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | tür ötesi kimyasal sınıflaması ile botanik sınıflandırılmaları arasındaki farklar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Tür ötesi kimyasal sınıflanan bitkiler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Tıbbi ve aromatik bitkilerde plasticity | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |