TB013 Yemeklik Tane Baklagillerde ürün Standardizasyonu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB013
Ad Yemeklik Tane Baklagillerde ürün Standardizasyonu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yemeklik tane baklagillerde standardizasyon önemi ve yöntemleri konusunda bilgiler vermektir

Dersin İçeriği

Yemeklik tane baklagillerde ürün standardizasyonun önemi, tanıtımı, Türk Standartları Enstitüsü yönetmeliklerine göre yemeklik tane baklagil türlerinde standardizasyonda kullanılan tanımlar, ürünlerin sınıflandırılması, derecelendirilmesi, örnek alma, muayene ve ambalajlamada dikkat edilmesi gereken konular anlatılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sehirali,S,1988.Yemeklik tane Baklagiller. A.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları. Ders Kitabı.

Notlar

Türk standartları Enstitüsü. Türk standardı ( Nohut,Mercimek, kuru fasulye)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yemeklik tane baklagillerin standardizasyonun önemi ve tanıtımı hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Yemeklik tane baklagil türlerinin standartları ,sınıflandırılması, konusunda bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Yemeklik tane baklagli türlerinin derecelendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Yemeklik tane baklagilleri türlerinin depolanması konusunda bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yemeklik tane baklagillerde standardizasyonun önemi ve tanıtımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yemeklik tane baklagillerde sınıflandırılma ve derecelendirme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Numune alma,muayene ve deneyler literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ambalajlama, Muhafaza ve taşıma literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Muhafaza ve taşıma Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kuru fasulye standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Nohut standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınavı Sınava Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nohut deneyler Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kabuklu ve iç mercimek standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sarı mercimek standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kuru börülce standarları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kuru bakla standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yemeklik tane baklagillerde tohumluk standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 leblebilik nohut standartları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyılsonu sınavları Sınava hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:24