DTB802 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTB802
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin tez aşamasın, bilimsel esaslara uygun olarak tez çalışmasının yürütülmesi, bu kapsamda etik kurallarına uygun tez yazımının sağlanması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin Doktora eğitim öğretiminde, tez'e başlama aşamasında, tezin planlanması ve yürütülmesi, sonuçların deneme tekniğine uygun değerlendirilmesi ve tezin yazımının tamamlanmasını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Şen, Z. (2020). Bilim ve bilimsel araştırma ilkeleri. Su Vakfı. Kadıoğlu Ateş, H., & Mazı, M. G. (2017). Kitap Özeti: bilimsel araştırma yöntemleri (Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel). Eurasian Education & Literature Journal= Avrasya Eğitim ve Literatür Dergisi. Ertuğrul, H. (2003). Bilimsel Çalışmalarda Yeni Teknikleri. Nesil Basım Yayın Gıda Ticaret ve Sanayi A. Ş.

Notlar

WEB'de bilimsel araştırma yöntemleri konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma sonuçlarını raporlandırabilir.
ÖÇ02 Tarla bitkilerinde araştırma temelli çalışma planlayabilir.
ÖÇ03 Araştırma sonuçları konusunda sunum yapabilir.
ÖÇ04 Bilimsel yazım tekniklerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yürütülmekte olan araştırma ,-1 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Yürütülmekte olan araştırma-2 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Yürütülmekte olan araştırma-3 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Yürütülmekte olan araştırma-4 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Yürütülmekte olan araştırma-5 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Yürütülmekte olan araştırma-6 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Yürütülmekte olan araştırma-7 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Yürütülmekte olan araştırma-8 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Yürütülmekte olan araştırma-9 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Yürütülmekte olan araştırma-10 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Yürütülmekte olan araştırma-11 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Yürütülmekte olan araştırma-12 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Yürütülmekte olan araştırma-13 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Yürütülmekte olan araştırma-14 İlgili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:19