Genel Bilgi
Kod | DTB801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ÖZKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SALİHA KIRICI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FARUK TOKLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Cemal KURT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin Doktora eğitim öğretiminde, ders aşamasında, okutulacak derslerin planlanması, bu süreçte tez konusunu oluşturacak alanda literatür çalışması, tez çalışması için gerekli bilimsel alt yapının sağlanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Doktora öğrencisinin yönlendirilmesini kapsar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Şen, Z. (2020). Bilim ve bilimsel araştırma ilkeleri. Su Vakfı. Kadıoğlu Ateş, H., & Mazı, M. G. (2017). Kitap Özeti: bilimsel araştırma yöntemleri (Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel). Eurasian Education & Literature Journal= Avrasya Eğitim ve Literatür Dergisi. Ertuğrul, H. (2003). Bilimsel Çalışmalarda Yeni Teknikleri. Nesil Basım Yayın Gıda Ticaret ve Sanayi A. Ş.
Notlar
WEB'de bilimsel araştırma yöntemleri konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisansüstü eğitim bilinci kazanılır |
ÖÇ02 | Hedeflenen alanda araştırma yapılmasına yönelik gerekli bilimsel yaklaşımı kazanır |
ÖÇ03 | Araştırma konusunda etik kuralların önemini kavrar |
ÖÇ04 | Araştırma sürecinde grup çalışması yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür çalışması-1 | Okuma,Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Çalışması-2 | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Çalışması-3 | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür çalışması-4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Literatür çalışmasI-5 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür çalışması-6 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür çalışması-7 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Literatür çalışması-8 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür çalışması-9 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür çalışması-10 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür çalışması-11 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür çalışması-12 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür çalışması-14 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür çalışması-15 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Final Sınavı Hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |