DTB801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DTB801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ÖZKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SALİHA KIRICI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FARUK TOKLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Cemal KURT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin Doktora eğitim öğretiminde, ders aşamasında, okutulacak derslerin planlanması, bu süreçte tez konusunu oluşturacak alanda literatür çalışması, tez çalışması için gerekli bilimsel alt yapının sağlanması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Doktora öğrencisinin yönlendirilmesini kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Şen, Z. (2020). Bilim ve bilimsel araştırma ilkeleri. Su Vakfı. Kadıoğlu Ateş, H., & Mazı, M. G. (2017). Kitap Özeti: bilimsel araştırma yöntemleri (Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel). Eurasian Education & Literature Journal= Avrasya Eğitim ve Literatür Dergisi. Ertuğrul, H. (2003). Bilimsel Çalışmalarda Yeni Teknikleri. Nesil Basım Yayın Gıda Ticaret ve Sanayi A. Ş.

Notlar

WEB'de bilimsel araştırma yöntemleri konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisansüstü eğitim bilinci kazanılır
ÖÇ02 Hedeflenen alanda araştırma yapılmasına yönelik gerekli bilimsel yaklaşımı kazanır
ÖÇ03 Araştırma konusunda etik kuralların önemini kavrar
ÖÇ04 Araştırma sürecinde grup çalışması yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür çalışması-1 Okuma,Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Literatür Çalışması-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatür Çalışması-3 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Literatür çalışması-4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Literatür çalışmasI-5 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Literatür çalışması-6 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Literatür çalışması-7 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Literatür çalışması-8 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Literatür çalışması-9 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Literatür çalışması-10 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Literatür çalışması-11 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Literatür çalışması-12 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Literatür çalışması-14 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür çalışması-15 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Final Sınavı Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:19