UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşulması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler temel düzeyde İngilizce dilbilgisi, okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerini kazanırlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Here We Go 1 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin

Notlar

Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanır
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri anlar
ÖÇ03 Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtır
ÖÇ04 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar ve cevap verir
ÖÇ05 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade eder
ÖÇ06 Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar
ÖÇ07 Dört beceride strateji kullanır
ÖÇ08 Sosyal ortamlarda iletişim başlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 where sorusuyla çoğullar; yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
3 Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 'whose' soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
5 Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gösteri
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
10 Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Soru-Cevap
11 Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Genis zaman Wh- soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 'var' 'yok' cümleleri Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
15 cümlede sıfatların yerleri ve isimlerden önce kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 11:00