Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN238 |
Ad | Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aydın DİKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin yenilenebilir enerji kaynaklarının (rüzgar, biyokütle, biyogaz, biyodizel, hidrojen, jeotermal ve dalga enerjisi gibi) tanımasını, bu enerji türlerinin ekonomik ve çevresel etkilerini değerlendirebilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Yenilenebilir enerji kaynakları, ekonomik durumu, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyokütle kullanımı, biyogaz, biyodizel, hidrojen enerjisi, jeotermal enerji, parabolik toplayıcılar, güneş pilleri, dalga enerjisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ÖZTÜRK, H. H. (2021). Yenilenebilir Enerji kaynakları, Seçkin Yayınevi. AKOVA, İ. (2008). Yenilenebilir Enerji kaynakları, Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Yenilenebilir Enerji kaynakları ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, yenilenebilir enerji sistemlerinin yatırım maliyetleri, işletme giderleri ve uzun vadeli ekonomik etkileri hakkında analiz yapar |
ÖÇ02 | Öğrenciler, güneş pilleri, parabolik toplayıcılar ve güneş termal sistemlerinin çalışma prensiplerini öğrenerek uygulamalı hesaplamalar yapar |
ÖÇ03 | Öğrenciler, rüzgar türbinlerinin yapısını, çalışma prensibini ve rüzgar enerjisinin elektrik üretimindeki rolünü analiz eder |
ÖÇ04 | Öğrenciler, biyokütle kaynaklarından biyogaz ve biyodizel üretim süreçlerini bilir |
ÖÇ05 | Öğrenciler, hidrojen enerjisinin üretim yöntemlerini (elektroliz, reforming vb.), depolanmasını ve farklı sektörlerde kullanımını bilir |
ÖÇ06 | Öğrenciler, jeotermal enerji kaynaklarını, kullanım alanlarını ve bu sistemlerin çevresel açıklar |
ÖÇ07 | Öğrenciler, dalga ve okyanus enerjisi teknolojilerini tanıyarak bu sistemlerin sürdürülebilir enerji üretimine katkısını açıklar |
ÖÇ08 | Öğrenciler, güneş, rüzgar, biyokütle, biyogaz, hidrojen, jeotermal ve dalga enerjisi gibi yenilenebilir enerji kaynaklarının özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güneş Enerjisi: Güneş Enerjisi ve Oluşumu, Güneş Enerjisi ile ilgili Temel Hesaplar, Güneş Enerjisi Teknolojileri, Güneş Enerjisi Kullanım Alanları. | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Güneş Enerjisi: Güneş Enerjisi Kullanım Alanları. Rüzgar Enerjisi: Rüzgar Enerjisi İle İlgili Temel Kavramlar, Rüzgar Oluşumu ve Sınıflandırılması, Rüzgar Enerjisi Değerlendirmede Kullanılan Veri ve Yöntemler. | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Rüzgar Enerjisi: Güç ve Güç Yoğunluk Fonksiyonu,Rüzgar Türbinlerinin Sınıflandırılması, Faydalanılabilir Rüzgar Enerjisi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Jeotermal Enerji: Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
5 | Biyoenerji | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Biyokütle kaynakları | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Biyolojik ve Biyokimyasal süreçler | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre Enerjisi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Çevre Enerji Kaynakları (Su ve Bina Atık Isısı) | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Okyanus Enerjisi Önemi ve Çeşitliliği | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Hidrojen Enerjisi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Hidrojen Enerjisi Üretim, Depolama ve Nakil Teknolojileri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerji | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Hidroelektrik Santraller, Dünyadaki ve Türkiyedeki Önemi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |