Genel Bilgi
| Birim | TUFANBEYLİ MESLEK YÜKSEKOKULU |
| ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI PR. | |
| Kod | TBS108 |
| Ad | Kalite Güvencesi ve Standartlar |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; Kalite kalite kavramlarını açıklayabilme,kalite güvencenin önemini kavrayabilme,standardizasyonun gereğini ve önemini kavrayabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
1-Kalite ve kalite kavramları 2- Kalite güvencenin önemi ve ISO 9000 3- Mesleki standartlar 4- Standardizasyonun tanımı ve gelişim süreci 5- Türk standartları enstitüsü ve görevleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite Ders Notu: Öğr. Gör. Hayrullah ÖZEL
Notlar
Kalite Güvence Standartları kitabı (Prof.Dr. İrfan ÇAĞLAR, Yrd.Doç.Dr. Saliha Koç Nobel Yayınevi)
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamalarını yapar. |
| ÖÇ02 | Kalitenin hedefini açıklar. |
| ÖÇ03 | Kalite bilincini kavrar. |
| ÖÇ04 | Kalite Güvencesi ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgileri özetler. |
| ÖÇ05 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetimini tanımlar. |
| ÖÇ06 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şemasını hazırlar. |
| ÖÇ07 | Akış şemasını yorumlar. |
| ÖÇ08 | Kalite kontrolün amacı, endüstrideki önemi ve yerini ifade eder. |
| ÖÇ09 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisini yorumlar. |
| ÖÇ10 | Kalite kontrolün üretime sağladığı faydaları listeler. |
| ÖÇ11 | Kalite yönetim sistemlerini karşılaştırır. |
| ÖÇ12 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalarını listeler. |
| ÖÇ13 | Dünya standart kavramları hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ14 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kalitenin hedefi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 3 | Kalite bilinci | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Kalite yönetiminin tanımı | Literatür araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
| 5 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Akış şemasının yorumlanması | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
| 9 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisi | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 11 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Kalite yönetim sistemleri | Literatür araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar | Ders kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 14 | Dünya standart kavramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||