Genel Bilgi
Kod | TBZ201 |
Ad | Termik ve Hidroelektrik Santralleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Enerji dönüşümünün temellerini öğrenme, enerji kaynakları ve elektrik enerjisinin elde edilme yöntemlerini tanıma, geniş çapta üretimin gerçekleştirildiği elektrik santrallerinin çeşitlerini, çalışma ilkelerini ve işletme özelliklerini kavrayabilme, santrallerda kullanılan elektrik bağlantı sistemlerinin incelenmesi işlemlerine ait yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Termik ve hidrolik enerji sistemlerinin tarihi ve gelişimi, teorisi, bileşenlerinin tasarımı ve enerji sistemlerinin hesaplama ve projelendirme yöntemlerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Termik ve Hidroelektrik Santralleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Notlar
Termik ve Hidroelektrik Santralleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik enerjisi elde edilme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Termik santrallerin çalışma prensibini ifade eder. |
ÖÇ03 | Termik santrallerde kullanılan yakıtları sıralar. |
ÖÇ04 | Termik santrallerde verimlilik artırıcı projeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Hidroelektrik santrallerin çalışma prensibini ifade eder. |
ÖÇ06 | Hidroelektrik santrallerin bulunduğu yerleri listeler. |
ÖÇ07 | Hidroelektrik santrallerde verimlilik arttırıcı projeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Yenilenebilir enerji santrallerinin işleyişini yorumlar. |
ÖÇ09 | Enerji santrallerinde oluşan arızaları sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji, enerjinin dönüşümü, kuramlar, örnekler (Birinci bölüm) | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji, enerjinin dönüşümü, kuramlar, örnekler (İkinci bölüm) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
3 | Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemleri (Birinci bölüm) | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemleri (İkinci bölüm) | Ders kitabından soru çözümlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Gösterip Yaptırma |
5 | Enerji kaynakları ve enerji talepleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Termik santrallerin ülke geneli dağılımı ve çeşitleri | Haritayla çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Termik santrallerin işleyişi | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Termik santrallerde VAP projeleri | Verimlilik artırıcı projelerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
10 | Hidroelektrik santrallerin işleyişi (Birinci bölüm) | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hidroelektrik santrallerin işleyişi (İkinci bölüm) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
12 | Hidroelektrik santrallerin ülke geneli dağılımı | Haritayla çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Hidroelektrik santrallerde VAP projeleri | Verimlilik artırıcı projelerin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına genel bakış (Birinci bölüm) | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Yenilenebilir enerji kaynaklarına genel bakış (İkinci bölüm) | Ders kitabından soru çözümlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |